فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا روز سه شنبه در نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: برای امروز به تناوب وزش تند باد تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی و گرد وخاک، بتدریج افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق با احتمال بارش تگرگ در نقاط کوهپایه‌ای و مستعد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت امشب تا روز سه شنبه بارش‌ها در برخی مناطق نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و در این مناطق احتمال وقوع رواناب دور از انتظار نیست.

 نخعی ادامه داد: برای روز سه شنبه بارش‌ها محدود به نیمه شرقی استان شامل شهر‌های زیرکوه، اسدیه، سربیشه، درمیان و تاحدودی نهبندان می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا امروز و امشب به طور نسبی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: فردا بویژه در طول روز دما کاهش محسوسی داشته و به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه دما کاهش خواهد داشت.

وی بیشترین مقدار بارندگی شب گذشته را در گزیک با ۸ میلیمتر باران عنوان کرد و گفت: در این مدت اسدیه یک میلیمتر، روستای درمیان و سربیشه ۲ میلیمتر، نهبندان، حاجی آباد زیرکوه، زهان و سهل آباد بارش‌های ناچیزی را ثبت کردند.

در شبانه روز گذشته بیرجند و سربیشه با حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و نهبندان با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۷ و ۲۷ بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای هوای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

انتهای پیام / ط آ

کاهش دما فردا در برخی نقاط استان

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار