هاشمی گفت:جانبازان از سرمایه‌های ارزشمند ملی محسوب می‌شوند، و باید در جهت تکریم و تجلیل آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت:در حال حاضر بیش از ۲۰ تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در زمینه تولید و صنعت قم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب  عنوان کرد:مسئولان باید به استعدادها،خلاقیت‌ها وابتکارات جانبازان توجه بیشتری کنند،و از ظرفیت‌های نخبگانی این قشر نیز در راستای رشد و پیشرفت کشور بیشترین استفاده‌ها را داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید قم یادآور شد: درحال حاضر ۲۱۷ تن از جانبازان قمی در زمینه‌های گوناگون علمی، ورزشی، فرهنگی و قرآنی سرآمد بوده و حائز رتبه‌های ممتاز و برتر در جشنواره‌ها و مسابقه‌های مختلف کشوری هستند.

هاشمی کل جمعیت ایثارگری قم را ۶۵ هزار تن ذکر کرد و افزود:۴۰ هزار و ۵۹۲ تن نیز منسوبان و خویشاوندان جانبازان به شمار می‌آیند.

وی تعداد جانبازان ۷۰ درصد را نیز ۲۴۳ تن عنوان کرد وگفت:۶۰ جانباز شیمیایی،۳۰ تن قطع نخاع و ۱۳ تن از جانبازان نیز استان نابینا هستند.

وی بیان کرد: تعداد جانبازان استان ۱۱ هزار تن است، که میزان جانبازی ۶ هزار و ۵۰۰ تن از آن‌ها کمتر از ۲۵ درصد و چهار هزار و ۸۷۰ تن نیز بیش از ۲۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد شهید قم در بخش دیگری از سخنان خود ایستادگی و مقاومت کشور در برابر توطئه دشمنان داخلی و خارجی را مرهون مردانگی و از خودگذشتگی جانبازان توصیف کرد وافزود: جانبازان از سرمایه‌های ارزشمند ملی محسوب می‌شوند، و باید در جهت تکریم و تجلیل آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه جانبازان در دوران جنگ در مقابل ۳۲ کشور متخاصم جانانه مقاومت کردند،تصریح کرد: در برابر این قهرمانان باید طوری عمل کنیم که کمتر از ترویج ایثار و شهادت نباشد.

هاشمی همچنین با تبریک میلاد با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز بیان کرد: دیدار امامان جمعه و مسئولان عالی رتبه استان با جانبازان در قالب طرح علمداران حماسه بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در این مناسبت فرخنده است.

وی با اشاره به قرار داشتن مدفن ۱۲ جانباز شهید در امامزاده علی بن جعفر (ع) و سایر گلزار‌های شهیدان قم، گلباران و عطر افشانی مزار نورانی و متبرک آن‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست وافزود: حضور جانبازان در کنار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با برخی از مراجع نیز از جمله برنامه‌های بنیاد شهید قم در ایام اعیاد شعبانیه و تجلیل از مقام شامخ جانبازان و پاسداران است.

انتهای پیام /ح

جانبازان و ایثارگران کارآفرین قم باید حمایت شوند

برچسب ها: شهدا ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار