مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم اعلام کرد که روز شنبه مورخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳، مصرف برق با رسیدن به ۱۰۱۴ مگاوات، رکورد تاریخی جدیدی در استان ثبت کرد.

یوسف صادقی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم امروز در گفتگو با خبرنگاران از ثبت رکورد تاریخی مصرف برق در روز شنبه مورخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با تداوم گرمای هوا، مصرف برق استان قم به عدد ۱۰۱۴ مگاوات رسید که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.
 
وی افزود: به‌منظور جلوگیری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در بخش خانگی، با همکاری صنایع و تذکر به مشترکین پرمصرف تلاش کردیم تا مصرف برق را مدیریت کنیم، اما افزایش شدید دما و مصرف چشمگیر برق منجر به آسیب به تجهیزات شبکه توزیع و پست‌های هوایی و زمینی می‌شود که علل خاموشی‌های پیش‌آمده اخیر است.

صادقی بیان کرد: روز پنجشنبه میزان مصرف برق در استان ۹۸۰ مگاوات بوده و با افزایش ۴ درصدی، روز شنبه میزان مصرف برق استان به ۱۰۱۴ مگاوات رسید که نسبت پیک سال گذشته ۸/۵ درصد رشد داشته است و این افزایش بیانگر نیاز به مدیریت دقیق‌تر مصرف برق در استان است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به پیش‌بینی تداوم گرما توسط اداره کل هواشناسی تا اواسط هفته، از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم مصرف برق خود را به‌صورت صحیح مدیریت کنند تا از خاموشی‌های ناگهانی جلوگیری شود.

صادقی همچنین از همکاری دفاتر ستادی، کارکنان و اکیپ‌های عملیاتی مناطق چهارگانه و امور نواحی شرکت توزیع نیروی برق استان قم قدردانی کرد و در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت، اکیپ‌های مدیریت مصرف برق شرکت به مراکز پرمصرف مراجعه کرده و نسبت به توصیه‌های مدیریت مصرف اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار