فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ تن چوب غیرمجاز که به مقصد استان‌های شمالی بارگیری شده بود، در استان توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ تن چوب غیرمجاز که به مقصد استان‌های شمالی بارگیری شده بود، در استان توقیف شد.

وی افزود: این چوب‌های قاچاق از ۲ دستگاه کامیون که از شهرستان چناران خراسان رضوی و بجنورد به مقصد استان‌های شمالی کشور حمل می‌شد، در استان شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با بیان اینکه چوب‌های غیرمجاز از گونه بید و باغی بوده است، افزود: خودرو‌های حامل این چوب‌ها توقیف شده است.

وی گفت: از رانندگان درخواست می‌شود برای حمل هرگونه محموله چوب، مجوز‌های لازم را به همراه داشته باشند در غیر این صورت، بار به منزله قاچاق محسوب و با آنان برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: باغداران به هر علت که قصد قطع درختان و تغییر کاربری باغ را دارند، باید مجوز لازم را از جهادکشاورزی دریافت کنند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هم با استعلام از جهاد کشاورزی، نسبت به صدور مجوز برای حمل آن اقدام می‌کند.

وی گفت: افراد برای قطع درختان غیرمثمر در زمین‌های مستثنیات باید مجوز‌های لازم را از منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند تا مجوز‌های لازم برای حمل چوب صادر شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: برای شناسایی تخلف‌ها در زمینه قطع درختان و حمل چوب، بازرسی‌های دوره‌ای از کارگاه‌های چوب شهرستان انجام می‌شود.

گفتنی است: سال‌های گذشته در قالب اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال، بهره برداری تجاری از این جنگل‌ها محدود شده و از این رو کارخانه‌های چوب بری استان‌های شمالی، به مصرف چوب‌های باغی روی آوردند..

انتهای پیام / ب 

کشف ۱۶ تن چوب غیرمجاز در خراسان شمالی

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.