فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۲ فرد متخلف که اقدام به قطع ۳ اصله درخت ۴۰۰ ساله اُرس در منطقه کالیمانی شهرستان مانه و سملقان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه درختان ارس قطع شده ، دست کم ۴۰۰ سال قدمت و حدود ۱۰ متر طول داشتند، گفت: چوب‌های درختان قطع شده ارس اخیرا در منطقه کالیمانی شناسایی شده بود که مجرمان دستگیر شده برای رسیدگی به پرونده، به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرهنگ حیاتی افزود: متاسفانه سودجویان و طمع کاران، با دست اندازی به این گونه ارزشمند طبیعی، خسارت بسیار سنگین و جبران ناپذیری به طبیعت تحمیل می‌کنند.

وی اظهارکرد: قطع هر گونه درخت در عرصه‌های طبیعی تخلف است و قطع درخت ارس جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون با مجرمان برخورد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه قوانین موجود از بازدارندگی لازم برای جلوگیری از تخلفاتی، چون قطع درخت باارزش ارس، برخوردار نیست.

گفتنی است: ارس درختی ۲ پایه از خانواده سرو، از معدود سوزنی برگ‌های بومی شمال ایران و درخت مقاوم و زیبای مناطق جنگلی و کوهستانی بویژه شمال کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ب

شناسایی متخلفان قطع درختان ارس در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.