نیرو‌های یمنی عملیات گسترده و وسیعی را از سه محور در استان ضالع یمن آغاز کردند و موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران ائتلاف وارد کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در روز‌های گذشته عملیات گسترده و وسیعی را از سه محور علیه نیرو‌های مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در استان ضالع انجام دادند.

ضربات سنگین نیرو‌های یمنی به مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی +نقشه میدانی و عکس

نیرو‌های یمنی در محور نخست درصدد هستند امنیت را به طور کامل در حدفاصل منطقه «حصن حده» و کوه راهبردی «ناصه» برقرار کنند و نیرو‌های مزدور ائتلاف را در بخش «دمت» در شمال استان دور بزنند.


بیشتربخوانید: آخرین تحولات میدانی در یمن + جزئیات


در محور دوم عملیات، نیرو‌های یمنی از منطقه «سائله المعرش» به سمت منطقه «حیدکنه» پیشروی کردند و خطوط نیرو‌های مزدور را در این محور در هم شکستند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در محور سوم عملیات تلاش می‌کنند از منطقه «الحقب» در جنوب بخش «دمت» به سمت منطقه «بیت الایزدی» و کوه راهبردی «ناصه» پیشروی کنند.

ضربات سنگین نیرو‌های یمنی به مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی +نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی پس از درگیر‌های سنگین و نفس گیر در این محور موفق شدند نیرو‌های مزدور ائتلاف را عقب برانند و ده‌ها منطقه، بلندی و ایستگاه دفاعی را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند.

ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در محور سوم عملیات توانستند خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی نیرو‌های مزدور وارد کنند.

از بخش «قطعبه» خبر می‌رسد، نیرو‌های یمنی با حملات گسترده و وسیع از محور شرقی و غربی موفق شدند چندین منطقه و ایستگاه دفاعی را از اشغال نیرو‌های مزدور خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

خبر‌ها حاکیست، رزمندگان یمنی در جریان عملیات در بخش «قطبعه» توانستند دو تانک، خودروی نظامی و مقادیری اسلحه سبک و سنگین نظامی را به غنیمت بگیرند و سه تانک و یک خودروی نظامی دیگر را هم منهدم کنند.

نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در این عملیات در تلاش هستند نقاط اشغالی بخش دمت را در شمال استان ضالع به همراه بخش‌های اشغالی شمالی و مرکزی استان به کنترل درآورند و از سویی دیگر امنیت استان «اب» را از محور شرقی تأمین کنند.

از سویی دیگر، نیرو‌های مزدور ائتلاف درصدد هستند با اشغال کامل استان ضالع، ارتباط نیرو‌های یمنی را در استان البیضاء با استان‌های اب و تعز قطع کنند و همچنین آنان را در شمال استان لحج به محاصره دربیاورند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

ضربات سنگین نیرو‌های یمنی به مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی +نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۴۵ درصد از مساحت آن در اشغال نیرو‌های مزدور ائتلاف است؛ ضالع در جنوب یمن واقع شده و با استان‌های «البیضاء، اب، تعز، لحج» هم مرز است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

آخرین تحولات میدانی استان ضالع

برچسب ها: یمن ، تحولات منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
خدایا شکرت..افرین به مردم مقاوم یمن ان شاالله به زودی پیروز نهایی این جنگ میشن