صحت ترور نافرجام روز گذشته رئیس‌جمهور سابق آمریکا، توسط بسیاری از مردم جهان در فضاهای مجازی مورد تردید قرار گرفته و زیر سؤال رفته است.

در حالی ترامپ، نامزد اصلی جمهوری‌خواهان، دیروز (به‌وقت‌تهران) در کمپین انتخاباتی خود هدف اصابت گلوله قرار گرفت که واقعی و یا صحنه‌سازی بودن این ترور، به ترند شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. 

این نامزد انتخاباتی تنها چند روز پیش از برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، در هنگام سخنرانی در جمع طرف‌دارانش در پنسیلوانیا، هدف گلوله قرار گرفته بود. قرار است در این کنوانسیون، ترامپ رسماً به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه معرفی شود.

 «همه چیز زیادی درست و خوب است» این جمله یکی از کاربران در صفحات مجازی است که واقعی بودن ترور ترامپ را زیر سؤال برده است. او به عکس معروف ترامپ که به یک نماد مقاومت در بین طرف‌داران او تبدیل شده است؛ اشاره و تأکید می‌کند «همه چیز زیادی درست است. چطور ممکن است که حتی پرچم آمریکا در پشت سر او هم این‌قدر درست قرار گرفته باشد؟» 

 در این تصویر، ترامپ تنها لحظاتی پس از اصابت گلوله، می‌ایستد و با ژستی قهرمانانه درحالی‌که از گوش او خون می‌آید؛ و در شرایطی که پرچم آمریکا در پشت سر او به اهتزاز درآمده، دست مشت کرده‌اش را به نشانه ایستادگی و مقاومت بالا آورده است.

توطئه نیز از دیگر کلیدواژه‌هایی است که از دیروز توسط مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. برخی این اتفاق را یک «توطئه» توصیف کرده‌اند. این در حالی است که همچنان ترور جان. اف. کندی در ۱۹۶۳ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این، شک و ظن مردم جهان به وقوع توطئه در ترور ترامپ را افزایش می‌دهد. 

ترور رئیس‌جمهور‌های آمریکا در تاریخ، بار‌ها تکرار شده است. ترور کندی هنوز هم یکی از بحث‌برانگیزترین حوادث تاریخی به شمار می‌رود. علاوه بر این، «ریگان» هم تنها دو ماه پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری مورد ترور نافرجام قرار گرفته بود.

ضعف نیرو‌های امنیتی از مهم‌ترین دلایل تردید به واقعی بودن این ترور است. بسیاری از کاربران فضا‌های مجازی این ضعف را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کرده‌اند «چطور ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد؟» 

تردید به واقعی بودن ترور ترامپ در شرایطی صورت می‌گیرد که ضارب ۱۵۰ متر از ترامپ فاصله داشته و بر بالای یکی از ساختمان‌های بلند اطراف محل برگزاری کمپین تبلیغاتی، کمین کرده بوده است.

روز گذشته برخی از شاهدان عینی ماجرا در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی تصریح کرده بودند که آنها دقایقی پیش از وقوع ترور، متوجه حضور ضارب با اسلحه بر روی پشت‌بام یکی از ساختمان‌های بلند شده بودند و بلافاصله به نیرو‌های امنیتی اطلاع داده‌اند؛ اما از سوی آنها، واکنش خاصی مشاهده نشده است.

آمریکا اعلام کرده است که بررسی‌ها در مورد ترور ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت. اف. بی. آی دیروز از کشته‌شدن ضارب و شناسایی هویت او خبر داده بود. این جوان ۲۰ساله، «توماس متیو کروکس» نام داشته و اهل پنسیلوانیا بوده است.

ترور ترامپ؛ واقعی یا فیک؟

منبع: فارس

برچسب ها: ترور ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.