آمریکا و فرانسه به کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» پس از مدت‌ها اعتراض مردمی در الجزایر واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد تنها ملت الجزایر هستند که تصمیم خواهند گرفت که دوره انتقالی پس از بوتفلیقه چگونه باید باشد.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: الجزایری ها باید تنها خود تصمیم بگیرند این انتقال در کشورشان چگونه صورت پذیرد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز با تمجید از عزم ملت الجزایر، اعلام کرد الجزایری ها قادر هستند تغییرات دموکراتیک را در کشورشان به شکلی آرام و مسئولانه ادامه دهند.

لو دریان در بیانیه ای اعلام کرد: این، برگی مهم در تاریخ الجزایر محسوب می شود. ما به توانایی تمامی الجزایری ها بر ادامه این انتقال دموکراتیک با آرامش و بطور مسئولانه اطمینان داریم.

شایان ذکر است، رئیس جمهور الجزایر شب گذشته و اندکی پیش از به پایان رسیدن دوره چهارم ریاست جمهوری اش، از سمت خود استعفا داد. بوتفلیقه شب گذشته رسما به رئیس شورای قانون اساسی الجزایر اعلام کرد تصمیم گرفته تا دوره ریاست جمهوری خود را پایان دهد. وی قصد خود از این اقدام را مشارکت در آرام کردن مردم الجزایر اعلام کرد تا به گفته وی، آنها بتوانند بسوی آینده ای بهتر که بدان چشم دارند، دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آفریقا ، الجزائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار