امروز ۱۳ فروردین مردم زنجان مهمان دامان طبیعت هستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سال هاست که ۱۳ فروردین هر سال مردم بعد از گذران چندین روز تعطیلی سال نو مهمان طبیعت می‌شوند و این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز طبیعت ثبت شده است.

خانواده‌ها امروز را در بیرون از شهر و در باغات اطراف بسر می‌برند و طبق سنت و باوری قدیمی مردم سبزه‌هایی را که رویانده اند، به آب می‌دهند و بدین ترتیب سبزینگی و رویش را به طبیعت تحمیل می‌کنند، در حالی که در گذشته سبزه‌ها را به آب رودخانه می‌دادند و اغلب خانواده‌ها نیز در باغات اطراف این رودخانه این روز را سپری می‌کردند.

بدلیل بارش‌های صورت گرفته واحتمال سیل وطغیان رودخانه‌ها به مردم هشدار داده شده در این روز از اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هرچند بارش‌های روز‌های گذشته برخی از مردم را مجبور به گذراندن این روز در خانه‌ها کرده است.

در شهر زنجان امروز علاوه بر پارک‌ها؛ محوطه دانشگاه‌های زنجان، علوم پزشکی ودانشگاه آزاد سایت امام در اراضی پایین کوه و کارخانه کبریت زنجان برای اتراق مردم در نظر گرفته شده است.

علاوه بر دانشگاه‌ها مردم زنجان می‌توانند در روز طبیعت از مجموعه‌های ورزشی انقلاب، کارگران، مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد شهر زنجان استفاده کنند.

پس حواسمان باشد بعداز اتمام طبیعت گردی با احترام به محیط زیست از رها کردن زباله‌ها به ویژه پلاستیک در دل طبیعت و شکستن شاخه‌های درختان پرهیز کنیم و باور داشته باشیم که با بی‌احترامی به طبیعت علاوه بر به شماره انداختن نفس طبیعت، زندگی خودمان را نیز به خطر می‌اندازیم، زیرا همین طبیعت است که زندگی ما را تضمین می‌کند.

انتهای پیام /ک

سیزده بدر روز آشتی با طبیعت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.