روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به بی‌نتیجه بودن تلاش‌های واشنگتن علیه دولت کاراکاس نوشت ونزوئلا از توخالی بودن تهدید‌های رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: در ماه ژانویه دولت دونالد ترامپ تلاش‌هایی جدی را آغاز کرد تا ارتش ونزوئلا را متقاعد کند که اگر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، را سرنگون نکند، بر اثر تحریم‌ها به شدت آسیب خواهد دید یا با تهاجم آمریکا مواجه خواهد شد. اما این شعار‌ها به مثابه زنگ خطری برای چپگرا‌های آمریکا که آشکارا کودتای آتی را محکوم کردند، عمل کرد و روسیه را بر آن داشت تا برای کمک به دولت مادورو دو هواپیما مشاور نظامی و تجهیزات به ونزوئلا بفرستد.

در ادامه این گزارش آمده است: به هر حال تا امروز این تلاش‌ها عملا هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. هیچ کدام از فرمانده‌های ونزوئلا از ارتش جدا نشده‌اند و هیچ نشانه‌ای از اقدام ضد مادورو که همچنان با وجود تظاهرات مخالفان در کاخ ریاست جمهوری مستقر است، به چشم نمی‌خورد.

تلاش‌ها برای جایگزین کردن مادورو با خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا، که مهمترین ابتکار سیاست خارجی دولت ترامپ پس از تلاش برای خلع سلاح کره شمالی بود، نیز متوقف شده است.

واشنگتن پست در ادامه تاکید کرد: ونزوئلا می‌داند ترامپ فقط بلوف می‌زند. آمریکا هیچ گزینه نظامی معتبری برای ونزوئلا ندارد و احتمال اینکه ترامپ واقعا درصدد اقدام نظامی برآید، بسیار اندک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
همه می دونن
آخرین اخبار