دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد کشورش به روابط دوجانبه سودمند و گسترده با ونزوئلا ادامه خواهد داد.

روسیه از آمریکا خواست تا به حق مسکو برای همکاری با ونزوئلا احترام بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس،  سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور روابط خود را در سطوح گسترده و مفید با ونزوئلا حفظ می کند. وی با تاکید بر احترام به حق همکاری میان کشورها، افزود کشورهای ثالث نباید نگران رابطه ونزوئلا و روسیه باشند.

دیمیتری پسکوف گفت: ما فکر نمی‌کنیم که کشورهای ثالث باید نگران روابط دو جانبه سایر کشورها باشند. ما در امور داخلی ونزوئلا مداخله نمی کنیم و انتظار داریم که کشورهای ثالث نیز چنین رویکردی در پیش بگیرند و به مردم ونزوئلا اجازه دهند تا درباره آینده کشورشان خود تصمیم گیری کنند.

این مقام روس عنوان داشت: آمریکا در بسیاری از نقاط جهان حضور دارد، اما هیچ کسی به واشنگتن نمی گوید که باید کجا باشد یا نباشد و ما نیز به همین علت انتظار داریم که حقمان برای ایجاد رابطه با سایر کشورها بر اساس منافع ما و منافع سایر کشورها مورد احترام قرار گیرد.

پسکوف افزود: میان ونزوئلا و روسیه قراردادهایی وجود دارد که مسکو باید آنها را اجرا کند، از جمله فراهم آوردن تجهیزات ویژه. به همین علت متخصصین ما چند روز قبل وارد ونزوئلا شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار