رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: مقرر شد جهت تعمیرات و احداث واحد‌های آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر و نیز بازسازی و احیای اراضی کشاورزی و واحد‌های تولیدی زیربخش‌های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص یابد.

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: همانگونه که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تأکید کردم امروز در جلسه هیئت وزیران درحضور ریاست محترم جمهور، موضوع کمک‌ها و اقدامات دولت، برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به اموال و دارایی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مردم مطرح و مقرر شد علاوه بر کمک‌های بلاعوض دولت، جهت تعمیرات و احداث واحد‌های آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و نیز بازسازی و احیای اراضی کشاورزی و واحد‌های تولیدی زیر بخش‌های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد. رقم این تسهیلات بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.


بیشتر بخوانید: وعده رئيس كل بانك مركزی به فعالان تجاری، صنعتی، کشاورزی و دامپروری مناطق سیل‌زده 


طبعا ما به التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد. اطلاعیه مشترک منتشره از جانب شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و شورای کانون بانک‌های خصوصی مبنی بر آمادگی بانک‌ها درهمراهی با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هرچه سریعتر آغاز شود.

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار