پلیس نیوزیلند تحقیقات فوری را درباره ارتباط مردی که با نیروهای پلیس درگیر شد با حادثه حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» آغاز کرد.

آغاز تحقیقات فوری درباره ارتباط فردی مظنون با حملات تروریستی به مسجد شهر کرایست چرچبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس شهر کرایست چرچ نیوزیلند اعلام کرد امروز (چهارشنبه) تحقیقات فوری را درباره ارتباط مردی که شب گذشته با نیرو‌های پلیس این شهر درگیر شد با حادثه تروریستی حمله به مساجد در این کشور که دو هفته پیش روی داد، آغاز کرده است.

شب گذشته پلیس پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر «رفتار مشکوک»، به خانه یک مرد ۵۴ ساله یورش برد و تعدادی سلاح گرم یافت. پس از آن نیرو‌های پلیس موفق شدند فرد مذکور را سوار بر خودرویش در پارک «ریچموند» متوقف کنند و پس از حدود سه ساعت بحث و گفتگو در نهایت به خودروی او نزدیک شدند و آن را بازرسی کردند. در این بازرسی متوجه شدند آن مرد چندین ضربه عمیق چاقو خورده است که در نهایت سبب مرگ او شد.

بنا به گفته پلیس در بازرسی‎‌ها هیچ سلاحی در خودروی او یافت نشد و متخصصان خنثی‌سازی نیز متوجه مورد مشکوکی نشدند. تحقیقات فوری برای تعیین آنکه مرد فوت شده تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شده یا خیر آغاز شده است. پلیس تلاش می‌کند ارتباط این فرد با حملات وحشیانه به دو مسجد در این شهر را پیگیری کند.

پلیس در این خصوص گفت: «در حال حاضر، هیچ شاهدی نداریم مبنی بر اینکه این فرد در حمله روز ۱۵ ماه مارس دخالتی داشته است؛ اما این موضوع بخش مهم تحقیقات ما را تشکیل می‌دهد».

به دنبال حادثه حمله تروریستی به دو مسجد در کرایست چرچ، وزارت اطلاعات نیوزیلند اعلام کرد به عوامل جاسوسی خود اجازه داده است تا فعالیت‌های «نفوذی» در ارتباط با خشونت‌هایی که با سلاح گرم صورت می‌گیرد، انجام دهند.

در حمله تروریستی ۱۵ مارس سال جاری میلادی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، ۴۹ تن کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند. این دو حمله برنامه‌ریزی‌شده همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد. حدود ۳۰۰ نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آن‌ها آتش گشودند.

تروریست مهاجم به مسجد نور در شهر کرایست‌چرچ از پنج اسلحه شامل دو مسلسل نیمه اتوماتیک و شاتگان برای انجام حمله استفاده کرد که دارای مجوز بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار