ارسال هلی‌کوپتر به مریخ برای کشف اسرار سیاره سرخ

برای کشف حیات بیگانه بر سطح سیاره مریخ کارشناسان پا از حوزه مریخ نورد‌های زمینی فراتر نهاده و اولین وسیله نقلیه پرنده را درمریخ به پرواز درمی‌آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده‌اند هلی کوپتری فوق پیشرفته برای پرواز بر فراز سیاره مریخ به همراه مریخ نورد آینده ناسا در سال ۲۰۲۱ به سوی سیاره سرخ ارسال خواهد شد.
 
هلی کوپتر می‌تواند پس از فرود مریخ نورد بر سطح سیاره سرخ با پرواز برفراز سطح آن به جمع آوری داده با سرعت بسیار بالاتر به نسبت مریخ نورد‌های زمینی بپردازد و داده‌ها را به زمین ارسال کند.
 

زمان انتقال هلی‌کوپتر فوق پیشرفته به مریخ

این هلی کوپتر به همراه مریخ نورد ۲۰۲۰ ناسا در فوریه سال ۲۰۲۱ درصورت به تعویق نیفتادن زمان پرتاب به سوی کره ماه رهسپار خواهد شد.
 
ساخت هلی کوپتر به وسیله تیمی از محققان در جریان پروژه فضایی FISO ناسا انجام شده است. کارشناسان اعتقاد دارند هلی کوپتر می‌تواند اطلاعات منحصربه فردی از سطح اتمسفر و گاز‌های سطحی سیاره مریخ در اختیار آن‌ها قرار دهد.
 
هلی کوپتر می‌تواند در مناطق غیر قابل دسترس برای حرکت مریخ نورد یا مناطق حساس زیست محیطی سطح سیاره مریخ مورد استفاده قرار گیرد.
 
از جمله ویژگی‌های فنی هلی کوپتر مریخی، وزن حدود ۱.۸ کیلوگرم، دارا بودن انواع وسایل ناوبری و هدایت، وجود پنل خورشیدی، باتری‌های یون لیتیوم قابل شارژ، بخاری برای فعال ماندن در زمان بروز توفان‌های سرد مریخی و مواردی ازاین دست را می‌توان نام برد.
 
تصویر ثبت شده با استفاده از هلی کوپتر رنگی و دارای وضوح بالا خواهد بود.
 

کارشناسان هلی کوپتر را به بدنه مریخ نورد ۲۰۲۰ متصل می‌کنند و امیدوار هستند در جریان ماموریت‌های پروازی، هلی کوپتر بتواند نشانه‌هایی از وجود زندگی یا حیات پیشین این سیاره را به دست آورد.
 
با توجه به تفاوت گرانش سیاره مریخ با زمین، هلی کوپتر از قدرت پروازی در ارتفاع بسیار بالا‌تر به نسبت زمین و قابلیت سرعت و چرخش بالای موتور‌های خود برخوردار خواهد بود.
 
کارشناسان تیم پروژه ساخت هلی کوپتر مریخی اعلام کرده‌اند نمونه اولیه این وسیله پرنده را ساخته‌اند و اکنون به آزمایش آن مشغول هستند.
 
منبع:Space
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میرشکار
۲۰:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
با سلام به دانشمندان ومهندسین که راههای زمین واسمان رابرای استفاده عموم بشر اماده وامن میکنند
درضمن میشه به جای هلیکوپتر از پهپادها استفاده کرد که انرژی حرکت واز نور خورشید میگیرند