سال آینده میلادی مریخ نورد فوق پیشرفته اروپایی‌ها که درهمکاری با روسیه ساخته شد، به سوی مریخ پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریخ نورد اگزومارس ۲۰۲۰ که به طور رسمی مریخ نورد روزالیند فرانکلین (Rosalind Franklin) نام گذاری شده است در آخرین مراحل ساخت و نصب تجهیزات قرار دارد و کارشناسان امیدوار هستند در بازه زمانی مورد نظر مریخ نورد به سوی سیاره سرخ پرتاب شود.
 

این مریخ نورد که ساخت متخصصان آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA است برای بررسی، نصب تجهیزات و انجام آزمایش‌های مختلف به شهر تورین کشور ایتالیا انتقال داده شده است.
 
بدنه زمینی مریخ نورد (landing platform) به وسیله متخصصان روس سازمان فضایی روسیه، روس کاسموس (Roscosmos) ساخته شده و نام آن Kazachok است. این بخش جزو بسیارمهمی از بدنه مریخ نورد رزالیند فرانکلین است؛ ارسال مریخ نورد اگزومارس به سیاره مریخ مرحله دوم ماموریت مشترک ESA و آژانس فضایی روسیه است؛ در مرحله اول موشک ردیاب گاز TGO در سال ۲۰۱۶ به سیاره مریخ پرتاب شد که اکنون در مداری به دور سیاره سرخ در حرکت است.
 

فاز دوم شامل دو وسیله نقلیه Kazachok و مریخ نورد روزالیند فرانکلین است که به ماموریت در سیاره مریخ خواهند پرداخت.
 
سیستم پلت فرم فرود روسی Kazachok حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و نوعی پایگاه زمینی و محل استقرار برای مریخ نورد اگزومارس خواهد بود.
 
از جمله دیگر هدف‌های ساخت این پلت فرم، استفاده از آن برای تجزیه و تحلیل آب و هوای مریخ، میزان تابش اشعه‌های کیهانی بر سطح مریخ و نیز جست و جو برای شناسایی آب در منطقه فرود است.
 
حمل سیستم پلت فرم روسی به تورین ایتالیا با استفاده از هواپیمای باربری سنگین آنتونوف روسی و در محیطی کاملاً ایزوله انجام شد تا میکروب و باکتری‌های زمینی به تجهیزات درون وسیله نقلیه نفوذ نکنند و به این ترتیب جو کره مریخ دچار آلودگی‌های زمینی در آینده نشود.
 

پس از اتصال تمامی قطعه‌ها و انجام آخرین آزمایش‌ها مریخ نورد در سال آینده میلادی به فضا پرتاب خواهد شد، ارسال مریخ نورد اگزو مارس اتحادیه اروپا در رقابت با مریخ نورد‌های ناسا از جمله اینسایت و کنجکاوی است که اکنون به مطالعه اعماق و سطح کره ماه مشغول هستند.
 
منبع:Newatlas
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار