عباسپور از تهیه پیش نویس دستوراالعمل برگزاری دوره‌های آموزش خانواده به مؤسسات غیردولتی خبر داد.

پیشنهاد واگذاری اجرای دوره‌های آموزش خانواده به مؤسسات غیردولتینورعلی عباسپور مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت مدارس برای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده ویژه اولیای دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این دوره و اهتمام برای برگزاری آن در تمامی مدارس، پیش‌نویس دستورالعمل برگزاری این دوره به کمک مؤسسات غیردولتی را آماده کردیم و اخیرا  به وزیر آموزش و پرورش تحویل شد.

عباسپور ادامه داد: با توجه به این پیش‌نویس بخشی از برگزاری دوره‌های آموزش خانواده به مؤسسات غیردولتی واگذار می‌شود و دلیل از این پیشنهاد جمعیت بالای تحت پوشش این دوره آموزشی است.

وی بیان کرد: البته منظور از این مؤسسات آموزشی، مدارس غیردولتی نیست بلکه مؤسساتی که دوره‌های آموزشی ویژه بزرگسالان برگزار می‌کنند و سابقه آموزشی قابل توجهی در برگزاری چنین دوره‌هایی دارند.

تشریح چگونگی واگذاری دوره‌ها به مؤسسات غیردولتی

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی واگذاری این دوره‌ها به مؤسسات غیردولتی پرداخت و گفت: مدارس برای آموزش را ما تعیین می‌کنیم، اما فرآیند اجرا به مؤسسات محول می‌شود چرا که اکنون در فرآیند اجرا محدودیت‌هایی داریم و نیازمند همراهی نهاد‌های دیگر هستیم.

عباسپور در باره تأمین هزینه‌های این دوره‌ها بعد از واگذاری آن به بخش غیردولتی اظهار کرد: اکنون هزینه دوره‌های آموزش خانواده در مدارس از محل کمک‌های مردمی مدرسه تعیین می‌شود، اما برای تأمین هزینه‌ها با توجه به واگذاری دوره به مؤسسات غیردولتی باید تصمیم‌گیری کنیم البته در مناطق محروم حق‌الزحمه استاتید دوره‌های آموزش خانواده از طریق انجمن دفتر اولیا و مربیان خواهد بود و خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با واگذاری کار به مؤسسات غیردولتی صرفاً فرآیند اجرا به مؤسسات محول می‌شود و برنامه‌ریزی با دفتر انجمن خواهد بود؛ در واقع قراردادی بین مدرسه و مؤسسه منعقد می‌شود تا فرآیند برگزاری این دوره‌های آموزشی تسهیل شود.

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به استقبال و بازخورد قابل توجهی که از دوره‌های آموزش خانواده داشتیم آموزش غیرمستقیم هم در دستور کار قرار گرفته است علاوه بر آن نشریه پیوند را تقویت خواهیم کرد همچنین کتابخانه‌ای متشکل از این نشریه بنابر درخواست اولیا در مدارس راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار