در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش زمان اقامت معلمان مدارس خارج از کشور/ معوقات ۶ ماهه، سال ۹۸ پراخت می‌شود

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشورگفت: برای صرفه جویی در هزینه ها معمان مدارس خارج از کشور سه ماه زودتر از قبل و در خردادماه  به کشور باز می گردند.

کاهش زمان اقامت معلمان مدارس خارج از کشور/ معوقات ۶ ماهه سال ۹۸ پراخت می‌شودغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعالیت معلمان مدارس خارج از کشور با توجه به بخشنامه ای که مبنی بر بازگشت معلمان از خردادماه صادر شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های ارزی معلمان فعال در مدارس خارج از کشور که سال‌های قبل تا پایان شهریورماه در کشور‌های محل ماموریت خود باقی می‌ماندند امسال برای صرفه جویی در هزینه‌ها خردادماه به کشور باز می‌گردند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور این تمهید انجام شد تا کلاس‌های درس مدارس خارج از کشور برای سال آینده هم امکان فعالیت داشته باشند.

بازگشت ۱۵۰ معلم اعزامی مدارس خارج از کشور به کشور

کریمی با اشاره به اینکه خردادماه حدود ۱۵۰ معلم اعزامی به مدارس خارج از کشور به کشور باز می‌گردند، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده معلمان کمتری به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند و سعی می‌کنیم از معلمان تبعی افرادی که حقوق ریالی دریافت می‌کنند، استفاده کنیم تا هزینه‌های ارزی کاهش یابد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره پرداخت معوقات معلمان مدارس خارج از کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز امکان پرداخت ۶ ماه از حقوق معلمان مدارس خارج از کشور با استفاده از بودجه سال ۹۷ محقق نشد و فقط بخشی از مبالغ را پرداختیم ام با برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا با صرفه جویی در بودجه ۹۸، معوقات حقوق فرهنگیان مدارس خارج از کشور از سال ۹۷ را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار