استاندار کرمان گفت:بدلیل اینکه نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور از نظم و انضباط لازم برخوردار نیست متأسفانه هر سال به نحوی در بحث تخصیص بودجه عمرانی و جاری استان مشکلاتی وجود دارد.

نظام برنامه وبودجه ریزی کشور منظم نیستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد جواد فدائی در بازدید از معاونت مالی و خزانه معین استان، ضمن تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) و تبریک سال جدید گفت: باید از حداکثر فرصت‌ها و امکانات ملی و استانی برای تخصیص کامل بودجه به استان استفاده کنیم و البته در این شرایط فشار مضاعفی به خزانه و اداره کل اقتصادی و دارایی و کارکنان آن‌ها وارد می‌شود

وی افزود: کسری ۴۲ میلیاردی بودجه جاری استان تا پایان امشب و آخرین لحظات سال ۹۷ به استان تخصیص یابد و مشکلات دستگاه‌های استان حل شود.

استاندار کرمان با اشاره به جلسه اخیر خود و مدیران استان با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این جلسه خواستار تخصیص و برگشت بخشی از درآمد مازاد وصولی به استان شدیم و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز برای تخصیص این مازاد درآمدی پیگیری و همکاری لازم را انجام دهند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در این بازدید با ارائه گزارشی از اعتبارات استان گفت: تقریبا کل اعتبارات هزینه‌ای برای ۳۱ دستگاه اجرایی استان ۵۰۳ میلیارد تومان بوده است و رقم تخصیص این اعتبار تا ساعت ۱۹ چهارشنبه ۲۹ اسفندماه حدود ۴۸۶ میلیارد تومان است.

حمید شیخ اسدی با اشاره به تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان افزود: البته رقم نقدینگی کمتر از تخصیص ۹۷ درصد است و تا تخصیص ۹۷ درصد، حدود ۲۸ میلیارد تومان و تا تخصیص ۱۰۰ درصد، حدود ۴۲ میلیارد تومان فاصله داریم و امیدواریم تا ساعت ۲۴ امشب این میزان تخصیص یابد.

وی با تأکید بر پیش بینی مازاد درآمدی حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی استان کرمان در سال ۹۷ برای کشور اظهار داشت: سهم استان در لایحه بودجه مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و انتظار داریم بخشی از این مازاد درآمد وصولی به استان برگردد.

استاندار و معاون امور عمرانی استانداری همراه با جمعی از مدیران استان شامگاه چهارشنبه ۲۹ اسفندماه ۹۷ از معاونت مالی و خزانه معین استان بازدید و پیگیر آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به استان شدند.

انتهای پیام/ح

نظام بودجه ریزی کشور منظم نیست

برچسب ها: استاندار ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار