معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف بیش از ۱۸۱ هزار قلم کالای قاچاق سلامت‌محور در این استان خبر داد.

بیش از ۱۸۱ هزار قلم کالای قاچاق سلامت‌محور کشف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، قباد محمدی در آخرین کارگروه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور اظهار داشت: در ۴۱۰۰ بازرسی به عمل آمده ۱۸۱ هزار قلم کالای سلامت محور قاچاق، تقلبی و خارج از شبکه رسمی توزیع به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کشف شده است.

وی افزود: ارزش ریالی کشفیات حوزه مدیریت نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه این معاونت در سال‌جاری بیش از یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: دارو‌های شیمیایی، دارو‌های تحت کنترل، مخدر و روان‌گردان، دارو‌های گیاهی، مکمل‌های رژیمی و دارویی، فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی قاچاق، مواد آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله کالا‌های مکشوفه در سال نود و هفت می‌باشد.

وی گفت: شرکت‌های توزیع، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها، عطاری‌ها، سالن‌های زیبایی بانوان، باشگاه‌های ورزشی از جمله مهمترین مکان‌هایی هستند که توسط حوزه مدیریت نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه این معاونت مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

محمدی فرهنگ سازی و آموزش‌های عمومی را مهم‌تر و تأثیرگذار‌تر از برخورد و بازرسی دانست و عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی عمومی و ارتقا سطح سواد سلامت در جامعه در سالجاری بیش از ۲۳ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و اختصاصی انجام شده است.

انتهای  پیام/ز


بیش از ۲۳ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و اختصاصی انجام شد 

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.