‏یک کارشناس اقتصادی گفت: رشد اقتصادی پایدار بالای ۸ درصد برای مدت حداقل دو دهه، برای ایران یک اولویت است.

ویژه عید///نیازمند رشد اقتصادی با درصد ثابت در دو دهه هستیمحسین سلاح ورزی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ‏رشد اقتصادی پایدار بالای ۸ درصد برای مدت حداقل دو دهه برای ایران  یک اولویت است.

وی افزود: تحقق این رشد نیازمند نقش پذیری بین المللی واقع بینانه و با نگاه راهبردی بلند مدت بر اساس مزیتهای نسبی و محدودیتهای کلیدی اقتصاد کشور است.

سلاح ورزی در ادامه با انتقاد به پرداخت یارانه به اقلام و اجناس وارداتی گفت: ‏بسته تسهیل واردات مواد اولیه و واسطه ای با ارز حاصل از صادرات تا حدی مشکلات برخی تجار و تولید کنندگان را برطرف می کند، اما در نهایت کلید حل بحران ارزی، عقب نشینی دولت از رویکرد استفاده از ابزار ‎ارز برای سرکوب‎ تورم و توزیع ‎یارانه است.


بیشتر بخوانید: سیاست اقتصادی دولت مبتنی بر امنیتی کردن اقتصاد کشور نیست


وی در پایان با اشاره به حکمرانی صحیح اقتصادی با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گفت: ‌‏بازار بزرگ هدف ایران و کشورهای همسایه می تواند ضامن درونزای اقتصاد ملی و کاهش شدید کارایی تحریمها شود، اگر مداخلات دولت و کیفیت پایین حکمرانی اقتصادی،عملکرد موتور خلق ارزش ‎اکوسیستم کارآفرینی اقتصاد ایران را سرکوب نکند.


‎انتهای پیام/

توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در حکمرانی اقتصاد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار