رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ازبرگزاری جشن سفره هفت سین درمدارس با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان، با اعلام این خبر اظهار کرد:با هدف ترویج فرهنگ و آیین‌های سنتی این جشن در بیش از ۷۰ مدرسه مستقل وضمیمه شهری و روستایی برگزار و همزمان با روز‌های آخرسال بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه درمدارس استثنایی درسطح استان نوروز را که نشانه آغاز بهار است با دوستان و معلمان خود درخانه دومشان جشن گرفتند.

وی هدف از برگزاری این جشن ها را ایجاد روحیه شادمانی و نشاط دربین دانش آموزان بانیاز‌های ویژه عنوان کرد و گفت :دانش آموزان با نیازهای ویژه دراین جشن‌های فرهنگی سنتی فرارسیدن سال جدید راجشن گرفته وبا فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدامی کنند.

رنجبر با بیان اینکه یکی از آیین ها ومراسم ایرانیان در عید نوروز چیدن سفره‌ی هفت سین است که نسل به نسل منتقل شده و نه تنها رنگ کهنگی به چهر‌ه این سنت ننشسته بلکه هرسال نسبت به سال قبل رنگ و روی خوشتری به خودمی گیرد، افزود: تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از اهداف اصلی برگزاری اینگونه جشن هامی باشد.

وی افزود:هفت سین ازهفت محصول زمینی انتخاب می‌شود تا از نعمت‌های که خداوند به انسان بخشیده است، سپاسگزاری شود و این نعمت‌ها یادآوری شود تا اگر انسان‌ها در روزمرگی زندگی از سپاسگزاری این نعمت ها غافل شده اند به خود بیایند و یکبار با نگاهی متفاوت به نعمت‌های بیکرانی که طبیعت در اختیارشان قرارمیدهد بنگرند.

وی اضافه کرد: در این جشن معلمان پیام‌های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی – اجتماعی را در قالب فعالیت‌های گروهی و فردی به دانش آموزان انتقال می دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی آشناتر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

انتهای پیام/ع

جشن سفره هفت سین درمدارس با نیاز‌های ویژه استان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.