رییس پلیس راه شمال استان کرمان از اجرای سامانه کنترل سرعت‌های بحرانی در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی خبرداد.

اجرای سامانه کنترل سرعت‌های بحرانی درکرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ نجفی، رییس پلیس راه شمال استان در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس پلیس راه استان کرمان گفت: مهمترین برنامه پلیس در ایام نوروز حضور پررنگ‌تر نیرو‌ها در جاده‌ها وخدمت رسانی به مسافران و شهروندان است.

وی افزود: در ۱۱ماهه سال ۹۷در جاده‌های شمال و جنوب استان ۷۴۳نفر جان خود را ازدست دادند که نسبت به سال قبل ۳۴نفر کمتر بوده، اما آمار تردد‌ها درجاده‌های استان ۱۶درصد افزایش داشته و خوشبختانه دراستان ۴درصد کاهش تلفات داشته ایم.

وی بیان کرد: در ۱۱ماهه امسال ۴هزارو ۸۶۰نفر امار مجروحین است که برابر سال گذشته است و در نوروز سال گذشته در جاده‌های استان ۶۷نفر کشته و ۳۷نفر مجروح شدند که تلاش این است امسال کاهش چشمگیری داشته باشیم.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: پلیس در نوروز طرح ساماندهی و کنترل وسایل نقلیه و برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت غیر مجاز را انجام خواهد داد، چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل تصادفات مرگبار، سرعت غیرمجاز است.

رییس پلیس راه شمال استان گفت: درهمین راستا قریب به ۱۰۰دستگاه دوربین ثابت کنترل سرعت در طول سال ۹۷ در جاده‌های استان نصب شده است که این قابلیت رادارد که سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۵۰درصد تصادفات واژگونی و خروج از جاده است که سرعت بالا، خستگی و خواب آلودگی راننده علت اصلی است و آمار‌ها نشان می‌دهد ۶۰درصد از تصادفات در ۶۰کیلومتری مسیر رخ می‌دهند از اینرو رانندگان و خانواده‌ها دقت کنند که زمان خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

انتهای پیام/ح

سامانه کنترل سرعت های بالا در کرمان

برچسب ها: پلیس راه ، کنترل سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار