مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت:جنوب استان کرمان از قابلیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار است لذا از تمام توان این اداره کل برای ایجاد زمینه مسافرتی ایمن استفاده می‌کنیم.

آمادگی جاده‌های جنوب استان کرمان برای نوروزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به ایجاد زمینه مناسب برای سفر مسافران نوروزی و ایمنی بیشتر در سفر، فعالیت‌های خوبی در حوزه راهداری در محور‌های جنوب استان کرمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان در نوروز امسال با آمادگی چند برابر نسبت به نوروز سال گذشته به استقبال نوروز و مسافرت‌های جاده‌ای می‌رود افزود: از ۶ ماه گذشته برنامه‌های مختلف ایمنی با برگزاری جلسات مشترک ستادی و دستگاه‌های همکار در محل این اداره کل انجام شد تا راه هکار‌های عملیاتی و اجرایی برای ایجاد ایمنی مناسب در جاده‌ها با هم افزایی فراهم شود.

جمیلی با بیان اینکه آشکار سازی و رفع نقاط حادثه خیز در محور‌های شریانی، روستایی و گردشگری انجام شده است تصریح کرد:در قالب طرح آمادگی برای نوروز و سفر‌های نوروزی در جنوب استان کرمان خط کشی ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی در هفت شهرستان جنوبی انجام شده است تا دید مناسب از جاده برای رانندگان در محور‌ها فراهم شود.

مسعود جمیلی گفت: ۲۷ هزار علائم اخباری و انتظامی هم در حاشیه محور‌ها، نقاط پر حادثه نصب شده است تا در همه شرایط و به ویژه شب هنگام و شرایط نامناسب آب و هوایی راهنمایی مناسبی به رانندگان برای رانندگی ایمن ارائه شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: ۱۰ کیلومتر روشنایی نقطه‌ای و طولی هم در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان ایجاد شد تا در محل‌های پر تردد عمق دید بهتری برای رانندگان ایجاد و از حوادث جاده‌ای و تصادفات در این محل‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: در راستای ایمن سازی بیش از ۵۰ دماغه خطرناک آشکار سازی، ۴۰ دستگاه چراغ چشمک زن نصب و تعمیر و همچنین ۲۰ هزار عدد چشم گربه‌ای دربستر جاده‌ها نصب شده است.

مسعود جمیلی تصریح کرد: آشکار سازی دهانه ۱۲ دستگاه تونل در محور جیرفت – جبالبارز آشکار سازی شده است که با تعمیر و رفع عیوب روشنایی این تونل‌ها زمینه تردد ایمن برای وسایط نقلیه فراهم شده است.

وی از اجرای ۲۸۵ کیلومتر اصلاح و ایجاد شیب شیروانی در حاشیه محور‌های جنوب استان خبر داد وگفت: با اجرای شیب شیروانی در هنگام بروز حوادث و خروخ خودرو‌ها از محور، هدایت خودرو با شیب مناسب انجام و از واژگونی خودرو تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز نیز سفر به مناطق جنوبی کشور افزایش می‌یابد گفت: در این میان جنوب استان کرمان از قابلیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار است لذا از تمام توان این اداره کل برای ایجاد زمینه مسافرت ایمن جاده‌ای استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه همه تلاش مان در این اداره کل این است تا در ایام نوروز هیچگونه تصادف و تلفات جاده‌ای در جنوب استان رخ ندهد از مردم، مسافران و رانندگان خواست در سفر‌ها جوانب احتیاط را رعایت و از عجله، شتاب، سرعت غیر مجاز و رقابت در رانندگی جدا خود داری کنند.
انتهای پیام /ح

آمادگی جاده های جنوب کرمان برای استقبال از میهمانان نوروزی

برچسب ها: جاده ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار