روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از برخی منابع، از نقش داشتن یک گروه مخالف رهبر کره شمالی در حمله به سفارت این کشور در اسپانیا خبر داد.

دست داشتن گروه مخالف کیم جونگ اون در حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته به نقل از منابع آگاه خبر داد یک گروه مخالف با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پس حمله ماه گذشته به سفارت این کشور در اسپانیا بودند.

واشنگتن پست که در گزارش خود هیچ جزئیاتی درباره هویت منابع خود ارائه نداد، نام این گروه را «فری جوسیون» اعلام کرد.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود مدعی شد که این گروه هیچ هماهنگی با نهاد اطلاعاتی هیچ کشوری و نیز آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا این حمله را صورت نداده و با توجه به شرایط حساس پیش از دومین نشست رسمی میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی ویتنام برگزار شد، تمایلی به چنین اقدامی نداشته است.

بنا به گزارش رسانه‌های اسپانیایی و به تائید یک منبع وزارت خارجه اسپانیا، گروهی از مردان ناشناس روز ۲۲ فوریه وارد سفارت کره شمالی در مادرید شدند و با بستن کارکنان این سفارتخانه اقدام به خارج کردن رایانه‌های آنجا کردند. این گروه مخالف دولت کره شمالی روز ۲۵ فوریه در وب سایت خود بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد درخواست کمک از سوی رفقای خود از یک کشور خاص غربی دریافت کرده است. این گروه اعلام کرد که یک اعلامیه مهم در این خصوص را به زوری منتشر می‌کند، اما هیچ جزئیاتی از این اقدام اعلام نکرد.

سفارت کره شمالی در مادرید جائیست که کیم هیوک چول، رئیس تیم مذاکره کننده پیونگ یانگ با آمریکا تا سال ۲۰۱۷ در آنجا به عنوان سفیر مشغول به کار بوده است. کارشناسان اطلاعاتی معتقدند کامپیوتر‌ها و گوشی‌های تلفنی که از سوی مهاجمان از سفارت خارج شد، ممکن است از سوی نهاد‌های اطلاعاتی خارجی برای دستیابی به اطلاعات مشخص درباره سفیر سابق کره شمالی در مادرید و دیگر افراد، درخواست شده باشند.

این در حالی است که چند روز پیش تلگراف گزارش داد محققان تیم تحقیقاتی اسپانیا معتقدند که دو تن از مهاجمانی که ماه گذشته به سفارت کره شمالی در مادرید حمله و اقدام به گروگان‌گیری کردند با سازمان سیا (سازمان اطلاعاتی آمریکا) ارتباط داشته اند. حمله به سفارت کره شمالی ۵ روز پیش از برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام رخ داد. نشستی که در نهایت به شکست انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار