مدیر عامل پتروشیمی مبین با تکذیب نشت مواد شیمیایی و گاز از این تصفیه خانه گفت: تصفیه خانه شرکت در شرایط نرمال فرایندی است.

هیچگونه نشت مواد شیمیایی و گاز از تصفیه خانه مبین صورت نگرفته استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پی انتشار خبری مبنی بر نشر مواد شیمیایی از تصفیه خانه مبین و مسمومیت  ۲۶ نفر براثر مواد شیمیایی این مرکز، و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های شهر عسلویه، "علیرضا شمیم مدیر عامل پتروشیمی مبین" ضمن تکذیب نشت هر گونه مواد شیمیایی و گاز از این تصفیه خانه اعلام کرد: تصفیه خانه این شرکت از شبانه روز گذشته تا کنون در شرایط نرمال فرایندی بوده که ترند‌های عملیاتی مربوطه و نتایج آنالایزر‌های آنلاین خروجی این ادعا را اثبات می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نیز تصفیه خانه و زباله سوز‌های جامد و مایع در شرایط نرمال فرآیندی قرار داشته و مخازن ذخیره تصفیه خانه در حداقل ظرفیت عملیاتی هستند.


بیشتر بخوانید: نگاه ساختاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید به تجاری‌سازی باشد


شمیم تصریح کرد: مواد شیمیایی مشاهده شده در کانال جمع آوری آب‌های سطحی متعلق به این شرکت نبوده، بلکه کلیه شرکت‌های فاز یک پتروشیمی متصل به آن بوده و امکان تخلیه دارند. از سوی دیگر این شرکت فاقد هرگونه مواد شیمیایی است و اصولا نوع و ماهیت آلودگی ایجاد شده مؤید آلودگی هواست که عمدتا بصورت ونت و تخلیه گاز‌ها به اتمسفر صورت می‌پذیرد.

مدیر عامل پتروشیمی مبین با اشاره به اینکه انتشار این حجم از آلودگی اتمسفری توسط پساب به هیچ وجه امکان پذیر نیست، گفت: متاسفانه این شرکت نیز در این رخداد زیست محیطی تحت تاثیر قرار گرفته و تعداد ۵ نفر از پرسنل شاغل به علت مسمومیت به درمانگاه اعزام شدند که تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار