در این مطلب دستورالعمل تهیه مرصع پلو که یکی از غذا‌های اصیل ایرانی به شمار می‌رود را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرصع پلو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که معمولا برای مهمانی‌های مهم و جشن‌ها تهیه میشود. این پلو مخلوط فوق العاده خوشمزه و خوش قیافه است. درست است که مواد تشکیل دهنده زیادی دارد، ولی درست کردن آن چنان سخت نیست، فقط کمی نیاز به صبر و حوصله دارد. در ادامه طرز تهیه این پلوی مخلوط لذیذ را به شما آموزش داده‌ایم.

دستور تهیه مرصع پلوی مجلسی

مواد لازم:

برنج: ۲ پیمانه
سینه مرغ بزرگ: ۱ عدد
هویج بزرگ: ۲ عدد
کشمش: ۱/۳ پیمانه
زرشک: ۱/۳ پیمانه
خلال بادام: ۱/۴ پیمانه
خلال پسته: ۱/۴ پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۴۵ گرم
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه:

۱. برای تهیه‌ مرصع پلو باید ابتدا مرغ را بپزید سپس داخل یک ماهیتابه مرغی را که خرد کردیم به همراه یک قاشق غذاخوری از کل پیازداغ، کمی روغن، نمک، فلفل و زرچوبه تفت بدهیم.

۲. حالا مرغ را تفت میدهیم تا تغییر رنگ بدهد.

۳. بعد یک لیوان سرخالی آب به مرغ اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا بپزد، چون مرغ خرد شده است به زمان زیادی برای پخت احتیاج ندارد.

۴. حالا داخل یک ماهیتابه دیگر هویج‌هایی که پوست کنده و رنده کرده ایم را میریزیم و به آنها یک قاشق از کل شکر، ۱۵ گرم کره، گلاب و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و حدود ۳ الی ۴ قاشق آب اضافه کرده و میگذاریم تا هویج‌ها بپزند.

۵. بهتر است تا گاهی هویج‌ها را هم بزنیم تا نسوزند. وقتی هویج‌ها پختند از ماهیتابه خارج می‌کنیم.

۶. حالا داخل همان ماهیتابه کشمش، ۱۵ گرم از کل کره، ۱ قاشق غذاخوری از کل پیاز داغ، ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری آب و ۱ قاشق زعفران دم کرده اضافه کرده و تفتشان می‌دهیم.

۷. به تفت دادن ادامه میدهیم تا کشمش‌ها نرم بشوند و آب هم بخار شود، حالا کشمش‌ها را از ماهیتابه در می‌آوریم.

۸. سپس زرشک، ۱ قاشق غذاخوری شکر، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، ۱۵ گرم کره و ۱ قاشق غذاخوری از کل پیاز داغ را داخل ماهیتابه ریخته و تفت می‌دهیم

۹. به تفت دادن ادامه میدهیم تا شکر حل بشود و زرشک هم نرم بشود. دقت کنید تا بیش از حد زرشک را تفت ندهید، چون زرشک خیلی زود سفت شده و می‌سوزد. خلال بادام و خلال پسته را هم میتوانید با کمی روغن تفت بدهید یا بدون تفت دادن برای تزیین از آنها استفاده کنید.

۱۰. حالا دیگر مرغ پخته و آبش را کشیده است که باید کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و مواد را با هم تفت بدهید تا مرغ خوش رنگ بشود.

۱۱. حالا باید صبر کنید تا برنج دم بکشد و آن را داخل دیس بریزید و روی برنج با مواد مرصع پلو پر کنید. نوش جان.

منبع: وب سایت دو نفره

انتهای پیام/

طرز تهیه مرصع پلوی خوشمزه

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.