روزنامه آکشام نوشت رئیس‌جمهور آمریکا مایل است به ترکیه سفر کند، اما در این زمینه برخی موانع ناشی از اختلافات میان دو کشور وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ترکیه‌ای آکشام در مقاله‌ای نوشت: سران کشور‌ها در تماس‌هایشان همواره یکدیگر را برای دیدار از کشورشان دعوت می‌کنند. دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان متقابلا یکدیگر را به کشورشان دعوت کردند.  ترامپ شخصا درباره سفر به ترکیه ابراز تمایل کرد، اما باید برخی نکات را یادآور شد. رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی اخیر تلفنی با اردوغان به وی اعلام کرد که تصمیم دارد نیرو‌های نظامی کشورش را از سوریه خارج کند. به رغم آن یک مقام رده پایین آمریکایی پس از این سخنان دونالد ترامپ گفت رئیس جمهور آمریکا مایل است نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند، اما برخی مسائل وجود دارد.

پس از اظهارات ترامپ در خصوص سفر به ترکیه نیز اظهارنظر‌هایی درباره وجود برخی مسائل به رغم تمایل ترامپ به سفر به ترکیه منتشر شد.

آکشام نوشت: در روز‌های اخیر اظهار نظر‌های تهدیدآمیز برخی مقامات وزارت امور خارجه و نظامیان آمریکایی مستقر در مقر ناتو نیز دارای ابعادی در جهت ممانعت از سفر احتمالی وی به ترکیه است. باید یادآور شد که اردوغان و دونالد ترامپ دارای تجزبه زیادی در زمینه حل بحران هستند.

ترامپ در زمینه ایجاد بحران موفق‌تر از حل بحران‌ها عمل کرده است، اما این سوال مطرح است که آیا این احتمال وجود دارد که وی به اقداماتی که در داخل آمریکا برای جلوگیری از این دیدار صورت می‌گیرد، واکنش نشان دهد و این دیدار را زودتر انجام دهد؟  این در حالیست که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز احتمال دارد پس از برگزاری انتخابات شهرداری‌ها به آمریکا سفر کند؛ به رغم آن هنوز برنامه و زمان این دیدار مشخص نشده است.

در دومین برنامه صد روزه دولت اردوغان، ماده‌ای به منظور بهبود روابط با آمریکا گنجانده شده است، اما اقداماتی که گروهی در درون دولت آمریکا در جهت ایجاد حساسیت بیشتر در خصوص خرید سامانه‌های اس از روسیه انجام می‌دهند، بزرگ‌ترین مانع در مقابل بهبود روابط ترکیه با آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار