صالحی نیا گفت: حدود ۴۳ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی ۸۷۵ هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

اشتغالزایی ۸۷۵ هزار نفر در ۴۳ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر حدود ۹۸۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۶۲ واحد در دسته شهرک‌های صنعتی، ۴۱۲ واحد در ناحیه صنعتی و ۹ واحد دیگر در ناحیه ویژه قرار دارد.

صالحی نیا افزود: حدود ۱۴۷ هزار هکتار  اراضی برای ایجاد شهرک های صنعتی اختصاص یافته است که ۵۹ هزار هکتار از آن به بهره برداری رسیده و در حال انجام فعالیت است.

وی تصریح کرد: در نگاه کلی به واحد‌های صنعتی حدود ۴۳ هزار واحد به بهره برداری رسیده که بر اساس آخرین آمار برای حدود ۸۷۵ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. بیش از ۹۳ درصد واحد‌های صنعتی کوچک، ۴ درصد متوسط و ۳ درصد واحد‌های بزرگ هستند که بر اساس سطح اشتغال طبقه بندی شده اند.

  فعالیت ۱۳ هزار واحد صنعتی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۲۲ درصد واحد‌های تولیدی با رکود مواجه هستند اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار واحد صنعتی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد، ۱۳ هزار واحد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۷ هزار واحد صنعتی نیز با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

صالحی‌نیا اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد واحد‌های در حال بهره برداری کشور در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که باید نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مختلف از جمله آب، برق، فیبر نوری، گاز، اینترنت و ... در آن‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: هدف این سازمان ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه تولیدات و فعالیت‌های این واحدهاست.

تخصیص ۴۷ میلیارد تومان یارانه بلاعوض  برای بنگاه‌های کوچک و متوسط

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیشترین نیاز این بنگاه‌ها جذب منابع مالی و نقدینگی است و در این راستا از منابع داخلی بانک‌ها و همچنین منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود. این هدف تا رسیدن به ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع برای واحد‌های کوچک و متوسط و جذب آن‌ها ادامه خواهد یافت تا بتوان با تزریق مناسب نقدینگی به واحد‌ها کمک کرد.

صالحی نیا همچنین از تخصیص ۴۷ میلیارد تومان یارانه بلاعوض در سال ۹۷ برای بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد که از طریق مراکز مشاوره ای، کلینیک‌های کسب و کار و ... تخصیص یافته تا این واحد‌ها به سمت تولید و فعالیت سوق یابند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: امسال به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات برای ارتقای تولید و فناوری اختصاص یافت تا به اصلاح ساختارشان بپردازند که از این محل ایجاد حدود ۱۱۵ هزار نفر اشتغال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

بیش از ۹۳ درصد واحد‌های صنعتی کشور، کوچک هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام، کجاس این واحدهای تولیدی؟ چرا ما نمیبینیم؟ پس چرا این همه جوون بیکارن؟
آخرین اخبار