وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت: انجام بالقوه معامله خرید سامانه اس ۴۰۰ که با مخالفت ریاض روبرو شده است، به هیچ عنوان ارتباطی با عربستان سعودی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، ‎شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر اینکه این کشور همچنان در حال انجام بررسی‌های لازم در خصوص خرید سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ ساخت روسیه است، گفت: انجام بالقوه این معامله که با مخالفت ریاض روبرو شده است، به هیچ عنوان ارتباطی به عربستان سعودی ندارد.

شیخ محمد به دنبال دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در روز دوشنبه گفت: هنوز یخ بحران خلیج فارس که به دنبال اتهام‌زنی عربستان و برخی دیگر از متحدان آن مبنی بر حمایت قطر از تروریسم ایجاد شد، آب نشده است.

شیخ محمد در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه روسیه گفت: «در حال حاضر گفتگو‌هایی در خصوص خرید انواع مختلف تجهیزات دفاعی ساخت روسیه در جریان است، اما تاکنون هیچ تفاهمی در خصوص خرید سامانه اس-۴۰۰ شکل نگرفته است. در رابطه با سعودی یا دیگر کشور‌ها هم باید تاکید کنم که این موضوع ربطی به آن‌ها ندارد. این تصمیمی مستقلانه از سوی قطر است.»

روابط میان دوحه و مسکو از سال ۲۰۱۷ و پس از آنکه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین اقدام به محاصره قطر کردند رو به گرمی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار