آدم‌نژاد گفت: کریدور ترانزیتی شمال به جنوب موتور محرک حمل و نقل در کشور است و زمینه ساز کاهش چشمگیر مصرف سوخت در کشور می‌شود.

کریدور ترانزیتی شمال – جنوب موتور محرک حمل و نقل استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور ترانزیت شمال – جنوب با بیان اینکه این کریدور نسبت به کریدور‌های سنتی هزینه بسیار کمتری دارد، گفت: یکی از اهداف این کریدور عملکرد قابل قبول آن و افزایش ظرفیت‌های جابه‌جایی حمل بار است.

وی گفت: این کریدور مانند موتور محرک حمل و نقل در منطقه است و در نتیجه ایران رویکرد‌های بسیار زیادی در زمینه تجاری برای مسیر‌های این کریدور در دستور کار قرار داده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور و ایجاد خطوط کشتیرانی منظم و همچنین اتصال به دریای شمال از مهم‌ترین مسیر‌های این کریدور به شمار می‌رود.

آدم‌نژاد بیان کرد: توسعه همکاری بین ۱۲ کشور عضو از دیگر اقداماتی بوده است که برای توسعه این کریدور در دست کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط لجستیکی در حال انجام است، گفت: با اتصال به مراکز لجستکی هزینه‌های زنجیره تأمین را کاهش داده‌ایم، به همین دلیل کشور ایران آماده توسعه همکاری‌های این بخش به صورت مشارکتی است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل و نقل پایدار حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف سوخت فسیلی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این کریدور ترانزیتی شمال – جنوب است.

آدم‌نژاد در پایان گفت: ایران به دنبال ارتقای پتانسیل‌های حمل و نقلی علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها است و از این رو نیازمند همکاری‌های بیشتر توسط کشور‌های عضو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار