معاون صدای رسانه ملی گفت: قرار است در نوروز ۹۸ ایستگاه‌هایی برای رفع خستگی رانندگان در مبادی ورودی شهر‌ها با هدف کاهش حوادث ترافیکی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی ایستگاه‌های استراحت رانندگان در مبادی ورودی شهر‌ها/ فوت سالیانه ۱۷ هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ایران صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح جاده‌ای که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: آمار فوتی‌ها در اثر تلفات جاده‌ای در اوایل انقلاب حدود ۲۳ هزار نفر بوده که امروزه با تلاش همه مسئولان به ۱۷ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
 
حوادث ترافیکی باید به دغدغه ملی تبدیل شود
 
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش تلفات جاده‌ای فرهنگسازی و آگاهی بخشی مردم است و تا زمانی که موضوع حوادث ترافیکی به یک دغدغه ملی تبدیل نشود ما موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست نمی‌آوریم.

معاون صدای رسانه ملی ایران بیان کرد: قرار است در نوروز ۹۸ ایستگاه‌هایی برای رفع خستگی رانندگان در مبادی ورودی شهر‌ها با هدف کاهش حوادث ترافیکی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی شبانه‌روزی رادیو سفر  در نوروز ۹۸

شاه آبادی ادامه داد: در نوروز ۹۸ رادیو سفر به طور شبانه روزی راه‌‌اندازی می‌شود و ما امیدوارم این کار به پلیس و سایر سازمان‌ها در راستای کاهش حوادث ترافیکی و تلفات جاده‌ای کمک کند.
 
در ادامه مراسم صدیقه اعتماد‌سعید مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: سالیانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور فوت می‌کنند که متوسط سن افراد بین ۱۵ تا ۴۵ سال است.

وی افزود: متاسفانه بین ۵ تا ۷ برابر افراد فوتی بر اثر تصادفات جاده‌ای مصدوم یا معلول می‌شوند.

اعتماد‌سعید گفت:متاسفانه ۷ درصد از بودجه عمومی کشور صرف هزینه تصادفات جاده‌ای و سوانح ترافیکی می‌شود که برای کاهش آن باید زیرساخت‌های کشور توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار