مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ویلچر برقی در ایران در صنعت توانبخشی برای اولین بار طراحی و تولید شده و دسترسی به چنین سیستم‌هایی به دلیل تحریم بسیار محدود است.

سیدوحید هاشمی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: مجموعه دانش بنیان ما در حوزه سیستم‌های کنترلی و ناوبری وسایل نقلیه الکترونیکی به صورت کنترل شونده توسط کاربر و یا به صورت هدایت خودکار فعالیت می‌کند. در کاربرد‌های مختلفی محصولات و یا راه حل‌های تخصصی ارائه دادیم از جمله سیستم‌های کنترل و ناوبری ویلچر‌های برقی در صنعت توانبخشی برای انواع ویلچر‌ها و پله پیما‌های برقی برای سالمندان. 

او افزود: محصولاتی وجود دارند که در صنایع مختلف نیاز به حمل و نقل الکترونیکی خودران و یا کنترل شونده توسط کاربر دارند و ما نیز در این زمینه‌ها در حال فعالیت هستیم؛ مانند صنعت انبارداری برای ربات‌های حمل بار به صورت خودکار و یا در صنعت انرژی برای ربات‌های شست و شوی پنل‌های خورشیدی و ربات‌هایی که برای صنایع سخت استفاده می‌شوند. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این محصول در ایران در صنعت توانبخشی برای اولین بار طراحی و تولید شده است. دسترسی به چنین سیستم‌هایی به دلیل تحریم بسیار محدود است و به سختی و با هزینه‌های بالایی وارد می‌شوند. زیر ساخت فناوری و کنترل فناوری یک تکنولوژی هایتک محسوب می‌شود و از این جهت در تحریم‌های ایرانی قرار دارد. این زیرساختی که ما در چهارده سال اخیر ایجاد کرده ایم، بسیار راهبردی بوده و دستیابی به محصول مشابه خارجی محدود است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: محصولات طراحی و تولید شده شرکت دانش بنیان ما دارای ۵ محصول اعم از ربات‌های شستشوی پنل‌های خورشیدی در حوزه انرژی، پله پیما‌ها و ویلچر‌های برقی در حوزه توانبخشی، کنترل سیستم‌های فناوری فیلتر‌های برقی در حوزه برق و باد، ربات‌های حمل بار در صنعت انبار داری و کاربر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
زنده باد ایران‌ و ایرانی وفادار و پشت کشورش
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
دمتون گرم
آخرین اخبار