علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که هوشمندسازی مدارس در ایران مرتبط با دوران شیوع کرونا نیست و قدمتی ده ساله دارد؛ گفت: آموزش و پرورش در تلاش است تا با روشهای مختلف، آموزش متنوع و چند رسانهای را در مدارس مهیا کرده و کلاسهای درس را مجهز به تخته هوشمند، تابلوی هوشمند، تجهیزات و مواد آموزشی متنوع، ویدئو و پروژکتور کند.
وی با بیان این که در تلاشند کلاسهای درس به سمت هوشمندسازی حرکت کنند؛ افزود: طبق بررسیهای انجام شده وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا، بحث آموزش مجازی بسیار مهم است؛ اما موضوع قابل بحث صرفا آموزش نیست. در وزارت آموزش و پرورش، موضوع پرورش و تربیت نیز وجود دارد که بسیار مهم است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که آموزش حضوری در برخی از مولفهها تاثیرگذارتر از آموزش مجازی است، ادامه داد: در نتیجه مهم است که مدارس امکان آموزش مجازی باکیفیت را در کنار آموزش حضوری باکیفیت داشته باشند؛ زیرا تعطیلی مدارس و تعطیلی آموزش هدف ما نیست و بسیار مهم است که در شرایط سخت مختلف مانند همه گیری کرونا، آموزش توقف نکند و پابرجا باشد.
فرهادی ادامه داد: در این راستا برنامه وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر این موضوع است که کلاسهای درس هوشمند باشند؛ همچنین امکان آموزش مجازی را داشته باشند.
او با بیان این که هدف وزارت آموزش و پرورش این است که دانش آموزان مهارتهای آموزش مجازی را داشته باشند؛ افزود: البته این امر یک رویه ثابت برای ما در نظر گرفته نمیشود و اولویت با آموزش حضوری است و آموزش مجازی تنها برای شرایط اضطرار مدنظر ما است.
وی ادامه داد: در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ ، ۳۵ هزار کلاس درس هوشمندسازی شدند و تا به امروز نیز تعداد بسیار زیادی از کلاسهای درس مجهز به تجهیزات هوشمند هستند. قاعدتا نسبت به تعداد کلاسهای درس بودجه بسیاری نیز برای این امر نیاز است.
مسخره بازی است.