مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این نهاد در ۱۱ ماه امسال ۹۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده است.

عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی درسال جاری قبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،نبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در نشست خبری گفت: این نهاد در یازده ماه سال جاری حدود ۹۳ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان تنها در قالب کمک معیشت به نیازمندان استان کمک کرده است که حدود ۷ هزار خانوار درقالب تبصره ۱۴ (کمک مقطعی) به آن‌ها کمک رسانی می‌شود.

موسی نژاد افزود: امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش مراجعه کننده داشتیم و بخاطر اینکه بتوانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم ۵ هزارو ۳۰۰ مورد را به صورت موردی به خانواده‌ها کمک کردیم که این مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد:یکی از مشکلات نیازمندان افزایش اجاره مسکن بود که در این رابطه یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به هزارو ۸۵۰ خانوار کمک کردیم و در بخش هزینه درمانی خانوار‌ها هم که با توجه هزینه‌های سنگین که زیر پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند کمیته امداد مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک کرده است.

کمک ۹۷۶ مورد جهیزیه به نیازمندان استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه ما در سال ۹۷ به کمک خیرین ۹۷۶ مورد جهیزیه را به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به نیازمندان دادیم

ما در استان مرکزی ۵۷۰ سالمند را بخاطر شرایط خاص و به دلیل از کارافتادگی تحت پوشش کمیته امداد قرار دادیم و در بحث تغذیه کودکان زیر پنج سال هم با اعتبار به ارزش یک میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان حدود هزارو ۸۰۰ کودک که سوء تغذیه دارند را ماهیانه سبد کالا میدهیم.

وی بیان کرد: در یازده ماه امسال از طریق صندوق امداد ولایت به ۴ هزار ۸۴۰ نفراز این صندوق تسهیلات به مبلغ ۲۱ میلیاردو ۳۰۰ میلیون کمک کردیم وتوانستیم از طریق بانک مهر به هزار و ۹۰۰ خانوار تسهیلات بدهیم.

موسی نژاد اظهار کرد:کمیته امداد در حال حاظر ۲ هزار و ۵۰ بچه یتیم را در استان مرکزی تحت پوشش دارد و ۴ هزار و ۴۴۵ نفر فرزند محسنین از فرزندانی که پدرانشان در قید حیات است، ولی پدر نقشی در زندگی آن‌ها ندارد را سرپرستی می‌کند که میانگین دریافتی هر یتیم در ماه حدود ۳۷۰ هزارتومان است و میانگیتن دریافتی محسنین ۱۱۲ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی در طرح ایتام و اکرام جزو ۵ استان برتر کشور است که در این باره باید به خیرین استان مرکزی تبریک گفت.

توجه به وضع معیشت خانواده‌های زیر پوشش یکی از اولویت‌های کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های که ما درسال ۹۷ به دنبال آن بودیم توجه به وضع معیشت خانواده ها‌ی زیر پوشش بود که خوشبختانه در طرح برنامه ششم اقداماتی در بحث افزایش حقوق نیازمندان ومستمری بگیران کمیته امدادانجام شد و مبلغ قابل توجهی افزوده شد، اما متاسفانه به خاطر بی انظباتی اقتصادی قدرت خرید مردم کاهش یافت و اثر بخشی افزایش حقوق نیازمندان به سرعت کاهش پیدا کرد.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس اخبار پلی برای اتصال خیر به نیازمند باشندو اگر یک خیر به واسطه اصحاب رسانه به یک فرد نیازمند کمک کند رسانه در این کار خیر شریک است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.