وزیر راه و شهرسازی گفت: قصد و برنامه ای برای افزایش وام مسکن نداریم، چرا که این اقدام موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

برنامه ای برای افزایش وام مسکن نداریم/ ساخت مسکن اقشار کم درآمد ادامه خواهد یافتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژه ۵۲۸ واحدی مسکن کوی کوثر اراک گفت: باید نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم دنبال کنیم و با مدیریت تقاضا برای مسکن امکان ارائه مسکن را تسهیل کنیم.

اسلامی در رابطه با افزایش یا عدم افزایش وام مسکن نیز گفت: قصد و برنامه ای برای افزایش وام مسکن نداریم، چرا که معتقدیم این اقدام موجب افزایش بیش از پیش قیمت مسکن خواهد شد و اقشار کم درآمد برای تامین مسکن بیشتر دچار مشکل می شوند. در این رابطه تلاش داریم قیمت تمام شده ساخت مسکن را با چند تدبیر که مدنظر داریم، کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای نوروز پیش رو اظهار داشت: در این زمینه مقدمات فراهم و ستادها تشکیل شده اند و اقدامات لازم در حال انجام است تا حتی الامکان از بروز حوادث جلوگیری شود و در این رابطه سهم ۹۹ درصدی مردم در رعایت قوانین رانندگی نیز که موجب جلوگیری از بروز حوادث است، بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: پروژه کوی کوثر اراک در یک مکان مناسب احداث گردیده و معیارهای شهرسازی و استانداردها نیز در آن رعایت شده که قابل ستودن است و زمینه ایجاد فضای آموزشی و مسجد و سایر فضاهای مورد نیاز نیز در این محدوده با کمک خیران و استانداری مرکزی مهیا شده و مابقی نیز فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: امروز ۵۲۸ خانوار در واحدهای مسکونی این پروژه مستقر شدند و امیدواریم که این پروژه ساخت مسکن اقشار کم درآمد در چند سال آینده، زمینه خانه دار شدن بخش عمده ای از این اقشار را فراهم سازد.

اسلامی تصریح کرد: زمین در اختیار سازمان های حمایتی مربوطه به اقشار کم درآمد همچون کمیته امداد و بهزیستی قرار داده شده و خواهد شد و در همین راستا ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در سطح کشور توسط کمیته امداد احداث شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این برنامه ساخت مسکن اقشار کم درآمد به صورت استمراری ادامه خواهد یافت و مقطعی نیست و وزارت راه نیز زمین را در اختیار می گذارد و حمایت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مجتمع کوثر در شهر اراک می تواند فاقدان مسکن را اسکان دهد و خیران و مسئولان باید کمک کنند تا مدرسه در این کوی کوثر ساخته بشود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان مرکزی مسکن‌هایی که ساخته می شوند استاندارد دارند، افزود: باید بافت‌های فرسوده و مسکن و فضا‌هایی که به کسب و کار مربوط می شود را بازسازی کنیم و همچنین از حاشیه نشینی پیشگیری کنیم.

وی بیان کرد: ۲ شهر جدید امیرکبیر و مهاجران در اطراف اراک وجود دارد و اگر هم مکان‌های دیگری هم برای احداث چنین شهر‌هایی وجود دارد برای ساختن مسکن در انجا هم اقدام کنید.

پروژه ۵۲۸ واحدی مسکن کوی کوثر اراک که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید دارای ۹ بلوک و ۱۲ طبقه‌ای است و مساحت ۲۰ هزار و ۱۶۳ مترمربع زمین و زیربنای ۶۸ هزار مترمربع احداث شده است.

وزیر راه دیشب وارد استان مرکزی شد و پس از بازدید از محور‌های ساوه و زرندیه صبح امروز وارد اراک شدو پروژه ۵۲۸ واحدی مسکن کوی کوثر اراک را افتتاح کرد.

اسلامی همچنین در سفر به اراک تقاطع غیر همسطح شهید هاشمی فراهان، ۱۰ کیلومتر از بزرگراه اراک فرمهین، ۸ و نیم کیلومتر از باند دوم محور دلیجان نراق را افتتاح و از پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن امید در کوی سجادیه اراک، روند اجرایی آزاد راه اراک - خرم آباد، محور اراک -خنداب -کمیجان و محور کمیجان آهنگران دیدن می‌کند.

انتهای پیام /  ر

سخنان وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه ۵۲۸ واحدی مسکن کوی کوثر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند اراکی
۱۹:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بنیادمسکن انقلاب اسلامی ساخت آپارتمان شما وقت اقشار مرفع وپولدارها وسرمایه داران وکسانی که مسکن اضافی دارند وتوان اقساط ماهیانه 11ملیونی دارندمی توانندثبت نام واحدهای شماراخریداری نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند اراکی
۱۵:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
پروژه مسکن انقلاب اسلامی کوی کوثراراک بااقساط ماهیانه 11میلیون تومان برای کدام قشر کم درآمد می باشد که جناب آقای وزیر باافتاحیه این را می گویداین است که قشر سرمایه دار این آپارتمانهاراخریداری می کنند