Festo رباتی که توانایی عجیبی در خودآموزی دارد

بازویی رباتیک که به تازگی تولید شده است و با تجهیز به فناوری هوش مصنوعی به خوبی قادر است حرکت آموزی شما را یاد بگیرد.

دستی رباتیک که با فشار هوا و هوش مصنوعی کنترل می‌شود /دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مطمئنا تاکنون ربات‌های زیادی که حرکات انسان‌ها را تقلید می‌کنند را دیده‌اید و یا اخبار متفاوتی در مورد آن‌ها شنیده‌اید ولی Festo رباتی است که به طور ویژه برای آموزش از سوی انسان تولید و طراحی شده است.

مهم‌ترین شاخصه این ربات توانایی عجیب آن برای آموزش خود است که به وسیله هوش مصنوعی امکان پذیر شده است. فناوری خودآموزی در Festo باعث توانایی حیرت انگیز آن در یادگرفتن حرکت انسان شده است و بدین صورت توانسته است توجهات زیادی را به خود معطوف سازد و بسیاری را برای خریداری این ربات علاقمند کند.

BionicSoftHand شرکت سازنده این بازوی رباتیک است و هدف از ساخت چنین رباتی را راحت‌تر شدن انجام کارهای روزمره چه برای افراد سالم و چه برای افراد معلول دانسته است. مدیر ارشد این شرکت در مورد Festo گفت: " این ربات بدون خستگی و نیاز به زمانبندی خاصی به شما کمک می‌کند. مهندسان ما با بکارگیری دوربین‌های سه بعدی و سنسورهای پیشرفته در این ربات سرعت انجام فرآیند‌های محوله را افزایش داده‌اند".

این ربات از جمله دستگاه‌هایی است که هرچه از زمان خریداری آن می‌گذرد ارزش آن بیشتر می‌شود؛ زیرا توانایی‌هایش به مرور زمان افزایش یافته و قادر به انجام کارهای بیشتری می‌شود. فناوری هوش مصنوعی-Al علاوه بر بخشیدن قابلیت‌هایی خاص به این ربات ارتباط آن با انسان را بسیار بهتر و ایمن‌تر کرده است.

تمامی قسمت‌های این ربات از الیاف الاستیک با مقاوت بالا ساخته شده‌اندو همین موضوع سبب افزایش چشمگیر انعطاف‌پذیری انگشتان و سایر قسمت‌های آن شده است. دیگر نکته حائز اهمیت در این ربات بهتره‌گیری از فشار هوا برای حرکت راحت‌تر و سریع‌تر است. Festo دارای انگشتانی با ۱۲ درجه آزادی است تا بتواند تمامی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

با اینکه پروژه‌های تولید ربات‌های خودمختار و مستقل منتقدان زیادی دارد ولی توسعه فناوری گریز ناپذیر است و به طور حتم در آینده‌ای نزدیک تعداد زیادی از این دسته از ربات‌ها در منازل مسکونی وجود خواهد داشت. در ادامه فیلمی از چگونگی عملکرد این ربات را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: ربات نقاش، پا جای پای هنرمندان حرفه‌ای می‌گذارد!


انتهای پیام/

دستی رباتیک که با فشار هوا و هوش مصنوعی کنترل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار