هوآوی هر گونه همکاری امنیتی با سیستم‌های دولتی چین را تکذیب کرد

پس از این که ایالات متحده آمریکا، شرکت هوآوی را یک تهدید امنیتی خواند، این شرکت هر گونه همکاری با دولت چین را تکذیب کرد.

هوآوی هر گونه همکاری امنیتی با سیستم‌های دولتی را تکذیب می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه گذشته، رون زنگفی، مؤسس هوآوی، در مصاحبه‌ای گفت با وجود اینکه این شرکت توسط قانونگذاران ایالات متحده آمریکا به عنوان یک تهدید امنیتی ملی تلقی شده است، دستگاه‌های هوآوی برای دولت چین جاسوسی نمی‌کنند. ایالات متحده آمریکا خود شرکت هوآوی، مدیر مالیش و دو شرکت مرتبط با آن را به ۱۳ فقره تقلب بانکی محکوم کرد.

در شکایتی که علیه هوآوی تنظیم شده، ادعا می‌شود که این شرکت با فریب بانک‌های جهانی معاملات خود را با کشور ایران مخفی نگه داشته است. همان طور که اطلاع دارید، ایران مدتی است تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و البته این تنها اتهام منتسب به هوآوی نیست. در ادامه این شکایت گفته شده که هوآوی فناوری شرکت T-Mobile را به سرقت برده است.

چندی پیش شرکت T-Mobile با متقاعد کردن دادگاه موفق به گرفتن ۴.۸ میلیون دلار غرامت از هوآوی شده بود. فناوری که گفته می‌شود هوآوی از این شرکت به سرقت برده، ربات هوشمند به نام Tappy است. شرکت T-mobile با استفاده از این ربات آزمایش‌های گوشی‌های خود را انجام می‌دهد.

مسئله این جاست که آمریکا یک بار دیگر هوآوی را به موردی متهم می‌کند که پیش‌تر این شرکت غرامتش را پرداخت کرده است. در ضمن آمریکا شرکت هوآوی را یک امنیت ملی می‌داند که نباید در کشورش حضور داشته باشد.

مسئله‌ای که باعث شده مقامات آمریکایی چنین تفکری درباره هوآوی داشته باشند، قوانین چین است که هر شرکت را ملزم می‌کند در مسائل امنیتی به این کشور کمک کند. البته مدیر شرکت هوآوی هر گونه همکاری با دولت کمونیست چین را تکذیب می‌کند.

هوآوی را می‌توان بزرگترین رقیب اپل دانست. این شرکت توانسته به عنوان تولید کننده تلفن همراه مقام دوم را از آن خود کند. احتمال این که این شرکت در سال آینده در صدر باشد، بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد


انتهای پیام/

مدیر هوآوی گفت این شرکت یک تهدید امنیتی نیست

برچسب ها: فناوری ، هوآوی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار