رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و کولاک شدید بیشتر محور‌های ارتباطی این استان را فرا گرفته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون محور‌های سنندج - دیواندره، تمام راه‌های منتهی به مریوان، سروآباد - کامیاران، سروآباد - اورامان - پاوه شاهد بارش شدید برف و بعضا کولاک است.

وی  افزود: مه شدید نیز از دیگر پدیده‌های جوی در جاده هاست که بیشترین غلظت آن در محور‌های دیواندره - بیجار و گردنه‌ها وجود دارد.

زندی بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی بیشترین فعالیت سامانه بارشی حاضر در آسمان کردستان بعداز ظهر پنجشنبه و صبح جمعه است که هر لحظه بر شدت بارش‌ها اضافه می‌شود.

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه اکنون تردد در تمام محور‌های استان بدون مشکل جریان دارد، افزود: راهداران در شبانه روز گذشته همزمان با آغاز بارش‌ها بیش از ۸۶۰ کیلومتر از راه‌ها را برف روبی کرده اند.

تداوم بارش‌های برف وباران تا اواخر وقت جمعه در استان کردستان

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی کردستان نیز گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش‌های فعلی تا اواخر وقت جمعه در استان بطور متناوب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیامد استقرار این سامانه ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌ها و در نیمه شمالی استان عمدتا بارش برف همراه با وزش باد گاهی شدید است.

مدیرکل هواشناسی کردستان بیان کرد: پتانسیل بارش این سامانه در نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، منطقه اورامان و تا حدودی کامیاران و سنندج نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

وی یادآور شد: با توجه به حجم زیاد بارش ها، در برخی نقاط امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد و در گردنه‌ها و ارتفاعات بارش برف، کولاک و مه سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود.

صدیقی گفت: در ارتفاعات و دامنه‌های برفگیر استان کردستان امکان سقوط بهمن وجود دارد و رخداد رعد و برق و احتمال تگرگ نیز در این ایام پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از غروب پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده کمینه دمای هوای مناطق مختلف استان بطور متوسط چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.