رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۱۵۰ روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده و بازگشایی آن‌ها از ساعاتی پیش توسط راهداران آغاز شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان  گفت: این بارش‌ها باعث بروز برخی مشکلات در جاده‌های استان از جمله مسدود شدن راه ارتباطی ۱۵۰ روستا شد.

وی افزود: بررسی راه‌های روستا‌های مسدود شده دیگر نیز همچنان ادامه دارد، ولی روستا‌هایی که ارتباط آن‌ها قطع است در شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان واقع شده اند و راهداران مشغول بازگشایی این مسیر‌ها هستند.

زندی ابیان کرد: تلاش می‌شود با بسیج تمام امکانات راه ارتباطی این روستا‌ها امروز بازگشایی شود و در نهایت تا عصر در صورت پایدار بودن وضعیت جوی این عملیات به اتمام برسد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تداوم بارش برف در شمالغرب استان باعث شده تردد در سه محور مریوان - سقز، سروآباد - اورامان و مریوان - باشماق تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر باشد.

زندی اضافه کرد: بارش برف در این سه محور همچنان ادامه دارد و در بقیه محور‌ها نیز تردد عادی در جریان بوده، اما در ارتفاعات دید به علت مه گرفتگی کاهش یافته است.

وی گفت: از آغاز بارش برف در کردستان، راهداران علاوه بر برف روبی حدود هشت هزار کیلومتر باند از راه‌های بین شهری، ۹۲۱ دستگاه خودروی گرفتار در برف را نیز نجات داده و رها سازی کردند.

زندی تاکید کرد: سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده‌ها در هر ۲ ساعت یکبار به روز رسانی می‌شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

گفتنی است؛ بارش برف که از روز گذشته در برخی مناطق این استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد امروز نیز به علت بارش برف سنگین، لغزندگی معابر، مشکل تردد مدارس برخی از شهرستان‌های استان تعطیل اعلام شد.

انتهای پیام/م

بارش برف  در محورهای استان کردستان  همچنان ادامه دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.