مرتضی فیروزآبادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی آستان قدس رضوی با انتشار پستی در فضای مجازی به شبهه معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی واکنش نشان داد.

واکنش معاون برنامه ریزی آستان قدس رضوی به شبهه معافیت مالیاتی آستان قدس+تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ توسط رئیس جمهور به مجلس، سرویس‌های اقتصادی رسانه‌های مختلف درباره نقاط قوت و ضعف بودجه آینده نظرات کارشناسی و تخصصی خود را منتشر کردند اما عده‌ای به قصد تخریب آستان قدس رضوی, ادعا کردند این آستان از مالیات معاف شده است.

مرتضی فیروزآبادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی آستان قدس رضوی با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرام خود به این شبهات و اظهارنظرها پاسخ داد و نوشت:

«طبق ابلاغیه دفتر #مقام_معظم_رهبری، #آستان_قدس_رضوی و شرکت‌های وابسته با حضور #آیت_الله_رئیسی و برای اولین بار پس از #انقلاب، #مالیات عملکرد پرداخت می‌کند. علاوه بر آن #آستان_قدس رضوی #مالیات_تکلیفی و #مالیات_بر_ارزش_افزوده را پرداخت می‌کند؛ بنابراین این ادعا که آستان قدس و شرکت‌های آن مالیات نمی‌دهند فریب #افکار_عمومی است.

#معافیت_مالیاتی آستان قدس مبنای #شرعی و #فقهی دارد و حضرت #امام_خمینی (ره) و مقام معظم #رهبری بر آن مهر تایید زده اند. به نظر می¬رسد علت این #معافیت آن توجه به #اجرای_نیت و انگیزه #واقف است. لیکن برای توجه به اجرای نیت واقف از یک سو و حفظ اصل #رقابت در #اقتصاد و توجه به #شفافیت، مقرر شده است تا از شرکت‌ها #مالیات اخذ و سپس برای اجرای نیت به آستان قدس برگردانده شود.
در اکثر کشور‌های پیشرفته برای توسعه #عدالت و تشویق افراد به فعالیت‌های خیرخواهانه، برای وقف و امور مشابه خیرخواهانه مشوق‌های قابل توجهی از جمله معافیت از مالیات در نظر گرفته می‌شود و اساسا به همین دلیل است که دانشگاه‌های بزرگی همچون #هاروارد، #تگزاس، #استنفورد و... بیشترین موقوفات را دارا هستند.

#سیاسی کردن معافیت مالیاتی موقوفات کشور را از ظرفیت بزرگ مشارکت مردم و کاهش دخالت دولت محروم می‌کند»

واکنش معاون برنامه ریزی آستان قدس رضوی به شبهه معافیت مالیاتی آستان قدس+تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار