رئیس سازمان آتش نشانی ساری گفت: شهروندان حتماً توصیه‌های ایمنی آتش نشانی در زمینه خانه تکانی را رعایت کنند.

سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در آستانه سال جدید توصیه‌های ایمنی مربوط به خانه تکانی جهت آگاهی به شرح زیر است:

۱- در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از سطح اتکایی آن با زمین کاملاً مطمئن شوید (سعی کنید از نردبان دو طرفه استاندارد استفاده نمائید)

۲-از شستشوی پرده،کف آشپزخانه، حمام که آلوده به مواد نفتی باشد از سوی مواد سریع الاشتعال (مثل بنزین) جداً خودداری کنید.

۳- از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس، جوهر نمک در روی زمین و در دسترس کودکان جداً خودداری نموده و در حد استاندارد از آنان استفاده نمایید.

۴- در زمان پاک نمودن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را نموده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیز‌های آن جداً خودداری نمائید.

۵- شستشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می‌سازد لذا اول برق وسیلهبرقی را قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام نمائید.

۶- در زمان جابجایی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز احتیاط لازم را نموده و کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری کپسول را توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گازمطمئن شوید ضمناً نسبت به تعویض شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام نمائید.

۷- از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت جداً خودداری نمائید چرا که در اثر ریزش این گونه مواد احتمال انفجار و آتش سوزی در خانه بسیارمحتمل است.

۸- از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب نموده و در این مورد ازکارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره گیری نمائید تا در ایام خوش نوروزی دچار دیسک کمر و یا عوارض ناشی از آن نشوید.

۹- شارژ به موقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند کمک بسزایی در زمان آتش سوزی احتمالی به شما بنماید لذا توصیه می‌ شود نسبت به شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام نمائید.

انتهای پیام/ م

آموزش خانه تکانی درست برای شهروندان ساروی

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار