فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی در مناطق مختلف این استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۶۰ گونه، داروی گیاهی و صنعتی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طیب محمودی گفت: ۴۲ گونه پستاندار، ۲۰۲ گونه پرنده، ۶ گونه دوزیست، ۲۳ گونه خزنده و ۱۵ گونه ماهی در استان شناسایی شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه هم بیش از هزار و ۷۰۰ مورد تخلف ناشی از شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ضبط شده است.

محمودی اضافه کرد: در این مدت ۱۶۲ پرونده تخلف شکار و صید در استان تشکیل و ۲۰۶ نفر متخلف هم دستگیر شده است.

وی نخستین منطقه حفاظت شده کردستان در سال ۵۴ به تصویب رسیده است، یادآور شد: تا سال ۸۵ تنها منطقه حفاظت شده استان منطقه بیجار با مساحت ۳۱ هزار و ۷۶۹ هکتار بوده است.

محمودی تعداد مناطق در حوضه استحفاظی محیط زیست استان را ۱۱ منطقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چهار منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش و ۶ منطقه شکار ممنوع در این استان وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه بغیر از منطقه حفاظت شده بیجار تمامی مناطق دیگر از سال ۸۵ به بعد به تصویب رسیدند، افزود: منطقه حفاظت شده چل چمه و سارال هم تا پایان سال جاری به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار