معاون شرکت چینی هوآوی تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت را بی‌تأثیر خواند و تأکید کرد بازار این کشور کل جهان را نمایندگی نمی‌کند.

هوآوی: بدون بازار آمریکا هم موفق خواهیم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گئو پینگ، معاون رئیس هیئت مدیره شرکت هوآوی چین در واکنش به ممنوعیت فعالیت این شرکت در آمریکا می‌گوید: ما بدون آمریکا نیز موفق خواهیم شد، چرا که این کشور کل جهان را نمایندگی نمی‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا ۲۹ ژانویه سال جاری شرکت هوآوی را به توطئه برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و نقض تحریم‌های آمریکا متهم و  دو کیفرخواست با ۲۳ عنوان اتهامی  هوآوی، شرکت‌های تابعه آن و «منگ وانژو» مدیر مالی هوآوی صادر کرد. سال گذشته (۲۰۱۸) نیز آمریکا، استرالیا، ژاپن، و نیوزلند حضور شرکت هوآوی در قرارداد‌های دولتی را ممنوع کردند.

همچنین آمریکا، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی اخیراً مدعی شدند شرکت هوآوی چین با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی این امکان را در اختیار پکن قرار می‌دهد که به زیرساختهای حساس شبکه جهانی دسترسی پیدا کند و از دولتهای خارجی نیز جاسوسی کند.

در همین چارچوب، کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ «منگ وانژو»، مدیر مالی شرکت مخابراتی «هوآوی» را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت و ۱۰ روز بعد با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
آره
آخرین اخبار