وزارت خارجه چین از سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کشور‌های اروپای مرکزی و شرقی انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

نگرانی چین از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چانینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، از نگرانی پکن از اظهارات اخیر مایک پمپئو در سفر به اروپای مرکزی و شرقی سخن گفت. او در یک نشست خبری گفت: «ما از نزدیک سفر وزیر خارجه آمریکا را به کشور‌های مرکزی و شرقی اروپا دنبال و از سخنان اخیر او اظهار نگرانی می‌کنیم».

او در ادامه تاکید کرد اختلافات اساسی میان چین و آمریکا دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست که پکن هرگز به دنبال آن نبوده است. چانینگ گفت: «ما هیچ علاقه‌ای به کنترل سیاست‌های کشور‌های دیگر نداریم. این نطقه قوت ما نیست».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: تنها هدف آمریکا که بدون هیچ مدرکی اتهامات مختلفی علیه چین مطرح می‌کند آن است که بر منافع مشروع شرکت‌های چینی فشار بیاورد و با روش‌های سیاسی در مسائل اقتصادی دخالت کند.

مایک پمپئو در سفر اخیر خود به کشور‌های مرکزی و شرقی اروپا درباره استفاده از فن‌آوری شرکت چینی هوآوی هشدار داده و آن را تهدیدی برای روابط دولت‌های اروپایی با واشنگتن دانسته بود. پمپئو در این سفر گفته بود آمریکا فن‌آوری‌های خود را در کشور‌هایی که خطر هک شدن از سوی چین آن‌ها را تهدید می‌کند، به کار نخواهد بود. وزیر خارجه آمریکا اذعان کرده بود این کشور برای حضور در کشور‌های شرقی و مرکزی اروپا با روسیه و چین رقابت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار