پکن اعلام کرد «لیو هی» معاون نخست‌وزیر چین قرار است هفته آینده به گفتگو‌های تجاری میان این کشور و آمریکا که در سطح مقامات عالی برگزار خواهد شد، بپیوندد.

معاون نخست‌وزیر چین هفته آینده به مذاکرات تجاری این کشور با آمریکا می‌پیونددبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بنابر اعلام وزارت تجارت چین، «لیو هی» معاون نخست‌وزیر این کشور برای گفتگوی آتی با «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا و «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور آماده شده است.

تیم کاری آمریکا روز دوشنبه وارد پکن خواهند شد و دو طرف با یکدیگر بر سر مسایل مربوط به نگرانی‌های مشترک گفتگو خواهند کرد. پیش از این در اواخر ماه ژانویه آن‌ها در واشنگتن مذاکراتی در این خصوص داشتند. قرار است گفتگو‌های تجاری میان دو کشور در ۱۴ و ۱۵ ماه فوریه برگزار شود. جزئیات بیشتری از این گفتگو‌ها در بیانیه وزارت تجارت چین نیامده است.

روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست اخیر سران گروه بیست در پایتخت آرژانتین توافق کردند که دو کشور تعرفه‌های گمرکی جدیدی علیه یکدیگر وضع نکنند تا بتوانند برای اختلافات تجاری خود راه حلی بیابند. پس از این مذاکرات، واشنگتن از یک مهلت نود روزه سخن به میان آورد و اعلام کرد که در این مدت دولت ترامپ اجرای حقوق گمرکی جدید بر محصولات و کالا‌های وارداتی چین را به حال تعلیق درخواهد آورد، اما اگر در این مدت درباره اختلافات تجاری دو کشور توافق حاصل نشود، آمریکا حقوق گمرکی ده درصدی بر محصولات وارداتی چین را به بیست و پنج درصد افزایش خواهد داد.

از زمان دیدار دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آرژانتین دو کشور چند حرکت آشتی جویانه انجام داده‌اند. به عنوان مثال چین اول ژانویه امسال مالیات اضافی بر خودرو‌ها و قطعات یدکی وارداتی از آمریکا را به مدت سه ماه به حال تعلیق درآورد و علاوه بر این، مقادیر قابل توجهی سویا به آمریکا سفارش داد. پکن همچنین در همین راستا موافقت خود را با واردات برنج از آمریکا اعلام کرد. درست همان روزی که پکن اعلام کرد اول ژانویه به مدت سه ماه افزایش حقوق گمرکی بر خودرو‌ها و قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی از آمریکا را به حال تعلیق درمی‌آورد واشنگتن نیز رسما از تعویق اجرای افزایش مالیات‌های جدید بر محصولات وارداتی از چین خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار