مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۴۵درصد مددجویان کمیته امداد استان کرمان را خانوار‌های جنوب کرمان تشکیل می‌دهند.

نیمی ازخانوارهای جنوبی تحت حمایت کمیته امدادهستند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت:۱۰۲ و هزار ۵۰۰ خانوار در استان کرمان مددجوی کمیته امداد هستند که ۴۵ درصد آن را خانوار‌های جنوب کرمان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بحث زکات به عنوان یک واجب الهی است این موضوع مورد توجه خاصی قرار گرفت.

صادقی تصریح کرد: در استان جنوب کرمان زمینه و ظرفیت‌های خاصی برای این واجب الهی موجود است و از طرفی محرمیت هم زیاد داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان بیان داشت:در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان در استان کرمان زکات جمع آوری شده که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در جنوب کرمان جمع آوری شده است.

وی گفت: در کل استان ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد هستند که از این آمار ۴۵ درصد آن را خانوار‌های جنوب کرمان تشکیل میدهند و این آمار تکان دهنده و درد آوری است.

صادقی افزود: ۶۰ درصد از مبالغ جمع آوری شده زکات صرف محرومیت مردم و ۴۰ درصد آن برای مخارج عام المنفعه صرف می‌شود، اما در جنوب به دلیل محرومیت فراوان در منطقه ۶۳ درصد صرف محرومیت منطقه و تنها ۳۷ درصد آن برای مخارج عام المنفعه مصرف شد.
انتهای پیام /ح

نیمی از مددجویان کمیته امداد درجنوب کرمان

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار