به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اشک مدیر کل بازرسی استانداری کرمان گفت؛ سال گذشته به دلیل سفر رئیس جمهوری به استان کرمان به مدت دو روز، تعداد تماسهای تلفنی با سامانه سامد رشد چشمگیری داشته است، اما در سال جاری نیز تعداد قابل توجهی تماس با این سامانه برقرار شده است.
وی با اشاره به این مطلب که بیشترین پیامهای ثبت شده، ماهیت درخواستی داشته و شکایات، گزارشها و انتقادات در رتبههای بعدی قرار دارند، افزود: افزایش چشمگیر تعداد انتقادات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ناشی از اوضاع اقتصادی پیش آمده در سال جاری است.
وی عنوان کرد: در سال جاری دو هزار و ۹۵۲ درخواست، ۵۳۰ شکایت، ۳۶۲ گزارش، ۲۲۴ انتقاد، ۱۴ پیشنهاد، ۳ مورد تقدیر و تشکر و ۱ مورد ایده و طرح در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) ثبت شده است.
مدیرکل بازرسی استاندای به مهمترین درخواستهای ثبت شده در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) اشاره و بیان کرد: امور بانکی، تسهیلات و وام، امور مساعدت مالی، بسته حمایتی، یارانه و سهام عدالت، اشتغال، خدمات حمایتی، خدمات عمرانی شهر و روستا، امور دارو و درمان، امور زمین و مسکن، خدمات صنعت آب، امور پرسنلی کارکنان، مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان، اوضاع اقتصادی (تورم و گرانی) و تلفن همراه به ترتیب بیشترین درصد فراوانی درخواستهای ثبت شده در سامانه سامد را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: اهم شکایت ها، گزارشها و انتقادات ثبت شده در سامانه سامد نیز مربوط به افزایش قیمتها و تورم، بسته حمایتی، یارانه و سهام عدالت، خدمات شهری، امور پرسنلی و کارکنان، انتقاد از عملکرد سازمانها و مدیران، خدمات صنعت آب، خدمات حمایتی، برخورد نامناسب با ارباب رجوع، نارضایتی از عملکرد دهیار و شورا، تخلفات اداری، خرید محصولات کشاورزی و سوخت رسانی نفت یا گازوئیل است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان کرمان به عنوان دو سازمان حمایتی بیشترین آمار درخواست را داشته اند.
انتهای پیام/ی