مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت:مالکان در روستا‌های برخوردار از امتیاز آب و برق از تسهیلات مناسب تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: مالکان در روستا‌های برخوردار از امتیاز آب و برق با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات مناسب تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

وی افزود: میزان تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی از پنج میلیون تومان در سال ۸۴ اکنون به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

آسمانی مقدم گفت: از سال ۸۴ تاکنون حدود ۳۹ هزار خانوار روستایی استان برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این طریق بازسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: بیشترین میزان استحکام سازی واحد‌های مسکونی روستایی در شهرستان‌های نهبندان، طبس، بیرجند و قاینات انجام شده است.

وی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی خراسان جنوبی ۳۱۵ هزار و ۷۰ نفر معادل ۴۱ درصد کل جمعیت استان و از نرم کشوری بالاتر است لذا هنوز می‌توان به روستا‌ها امید داشت و باید برای مقاوم سازی منازل روستایی جدیت بیشتری لحاظ شود.

آسمانی مقدم افزود: ۴۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی از مصالح ضعیف و کم دوام و ۱۴.۵ درصد از مصالح کم دوام استفاده کرده و این واحد‌ها به دلیل فرسودگی به مقاوم سازی نیاز دارد که دولت برای رفع این مشکلات تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۱۵ سال در اختیار روستانشینان قرار داده است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ از مجموع ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان ۴۴.۵ درصد مستحکم و مقاوم سازی شده اند.

براساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵ خراسان جنوبی ۷۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۹ درصد جمعیت در ۳۰ شهر و ۴۱ درصد در حدود ۲ هزار روستا و آبادی زندگی می‌کنند.

بنابر آمار موجود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تاکنون از مجموع سه هزار و ۵۶۰ آبادی استان، یکهزار و ۷۷۹ روستا به علت خشکسالی در ۱۰ سال اخیر خالی از سکنه شده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

مقاوم سازی بیش از ۳۲ هزار واحد روستایی

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.