رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا، تمهیدات ترافیکی مربوط به مراسم در شهرستان بیرجند اعمال می‌شود.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در ایام دهه اول محرم از هیأت‌ها می‌خواهیم که موافقِ مسیر وسایل نقلیه تردد کنند، مراقب نونهالان و خردسالان باشند، از وانت، کامیون و یا کامیونت برای تردد افراد استفاده نکنند، رانندگان اصرار به عبور از کنار هیأت‌ها نداشته باشند و صبوری کرده یا مسیر جایگزین انتخاب کنند و رانندگان سرعت مطمئنه داشته باشند.

او افزود: همه هیأت‌ها همراه محرم دارند و همکاران انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز هیئت‌ها را همراهی می‌کنند. 

سرهنگ عباسی بیان کرد: برای برگزاری مراسم تاسوعا نیز فردا بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا بعد از نماز مغرب و عشا که هیأت‌ها به سمت هیأت ابوالفضلی می‌روند کل خیابان جمهوری اسلامی از میدان امام حسین (ع) تا میدان امام خمینی و از میدان موسی بن جعفر (ع)، خیابان مطهری و منتظری محدودیت تردد داریم. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: برای مراسم شب عاشورا که کلیه هیأت‌ها به سمت دارالشفا در خیابان مطهری بیرجند می‌روند نیز کل خیابان مطهری، منتظری جمهوری اسلامی، سه راهی مصلی، طالقانی ۹ و خط جنوب به شمال خیابان انقلاب محدودیت تردد و توقف وسایل نقلیه را داریم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: برای مراسم روز عاشورا نیز از سحرگاه تمام مسیر‌های منتهی به بهشت متقین محدودیت و ممنوعیت پارک و تردد وسایل نقلیه را دارد؛ در حاشیه بلوار پیامبر اعظم پارکینگی برای توقف وسایل نقلیه تعبیه و کف سازی شده و هسته مرکزی شهر در روز عاشورا ممنوعیت تردد دارد. بنابراین از مردم می‌خواهیم فقط از بلوار پیامبر اعظم و یا از سمت بلوار امام رضا به سمت مراسم روز عاشورا بیایند.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: خودرو و موتورسیکلت‌های امدادی نیز برای مراسم روز عاشورا پیش بینی شده است و از مردم نیز می‌خواهیم که مقررات رانندگی را جدی گرفته و سد معبر هم ایجاد نکنند و هیأت نیز بدون هماهنگی معبری را مسدود نکرده و از آوردن خودرو داخل دسته عزاداری جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در پایان به بحث افزایش جریمه‌ها اشاره و اظهار کرد: با توجه به ۳ برابر شدن مبلغ جریمه‌ها و اعمال شدن آن از ۲۳ تیر از هم استانی‌ها می‌خواهیم تا مقررات راهنمایی رانندگی را جدی گرفته و از رفتار‌های پرخطر رانندگی پرهیز کنند، همچنین از همشهریان در بیرجند می‌خواهیم که با سرعت مطمئنه که ۶۰ کیلومتر است در بلوار پیامبر اعظم تردد کنند، زیرا بررسی‌ها بعد از نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در این بلوار از ۲۰ خرداد تاکنون نشان می‌دهد که رکورد رفتار‌های پرخطر رانندگی و جریمه‌ها در این بلوار بسیار بالاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار