القدس العربی با اشاره به نشست ورشو نوشت سران برخی کشورهای عربی از ناآگاهی سیاسی، ناتوانی در تعیین اولویت‌ها، بی‌اعتمادی به توانایی‌های خود و افزایش اختلاف‌های عربی-عربی رنج می‌برند.

القدس العربی: رفتار برخی کشورهای عربی خفت‌بار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی نوشت: علم سیاست از تحلیل رفتار کشور‌های عربی ناتوان است و این همه خفت و خواری در قوانین علم سیاست نمی‌گنجد. هر روز شاهد هستیم که رهبران عرب به سمت سیاستی جدید گرایش پیدا می‌کنند که دشمنان امت عربی پایه گذار آن هستند و هیچ کسی نمی‌پرسد نتیجه این کار چیست؟ کنفرانس ورشو به مدت دو روز و با حضور پررنگ کشور‌های عربی و حضورپررنگ‌تر اسرائیل برگزار شد و با نگاهی به خبر‌های درزیافته از کنفرانس ورشو می‌بینیم که این کنفرانس به این منظور برگزار شد که خیلی زود به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل برویم.

نویسنده با اشاره به صحبت‌های مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانس ورشو نوشت: در بحبوحه بزرگنمایی‌ها هیچ مسئول عربی از خود نپرسید چه کسی روزانه امنیت و ثبات خاورمیانه را تهدید کرده است و می‌کند؟ چه کسی به عراق حمله کرد؟ چه کسی به لیبی حمله کرد؟ و چه کسی قدس را پایتخت اسرائیل دانست؟

در پایان این مطلب آمده است: کشور‌های عربی در دوره‌ای به سر می‌برند که سران آن‌ها از ناآگاهی سیاسی، ناتوانی در تعیین اولویت‌ها برای رویارویی با چالش ها، بی اعتمادی به توانایی‌های خود و افزایش اختلاف‌های عربی-عربی رنج می‌برند.

لهستان و آمریکا مشترکا نشستی با عنوان «پیشبرد صلح و امنیت آینده در خاورمیانه» را در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کردند. آمریکا و لهستان مدعی شدند که نشست ورشو به بررسی موضوع صلح و امنیت در خاورمیانه و موضوعات مهمی از جمله تروریسم و تحولات موشکی خواهد پرداخت. با این حال اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و لهستانی حاکی از تلاش آن‌ها برای شکل دهی یک ائتلاف ضد ایرانی است. برگزاری این نشست با محکومیت‌های بسیاری همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
واقعا این حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اروپا و آمریکا فهمیدن این عربای منطقه ساده وزودشیرمیدن دعوتشون میکنن میدوشنشون وبعد که کندن ازشون ولشون میکنن مثل صدام و فزافی وال خلیفه وبحرین ال سعود وحشی کودک کش. سلاح میدن وپول هنگفت میگیرن ونفت ارزان وگاز و میندازن جان هم عربا رو بعدمیگن خدافظ شیرده های ابله شپش و بای. حقتون بای بای نجس نفهم
آخرین اخبار